"En del" och "mångas", hur många blir det? Och skall deras uppfattning styra nivån på Fotosidan? Skall man hitta en minsta gemensam nämnare för vad som kan publiceras finns det snart inte plats för annat än solnedgångar.
Det är inte min sak att räkna hur många osv. Utan noterar det jag ser enbart ATT många reagerar.. Thats it..
På vilket sätt är det motivet som avgör vilken nivå ett fotografi håller?
Rätt underlig fråga efter mitt inlägg.. Dessutom en så luddig fråga så den går inte ens förstå riktigt utifrån vad du undrar över ihop med mitt inlägg som grund. Du kopierar ju det samt ställer din "fråga"..
Jag har inte sett bilden, men tycker ditt resonemang är väldigt märkligt. Att bilden symboliserar eller skapar associationer till kvinnoförtryck är väl inte detsamma som att fotografen (eller de som gillar bilden, eller de som inte uttrycker att de inte gillar den..) tar ställning för kvinnoförtryck?!
Vad fotografen har för mål med sin bild är ointresant.. Det intresanta samt viktiga är hur en bild tolkas av folk som tittar på den. Och jag anser personligen bilden förmedlar nått jag trotts grottmans-syn jag har på det mesta i dagens "jämnlighet" att bilden med här går man skylt och ihop ett näravbildande av kvinnosköte handlar om förnedring... Och tydligen förmedlas samma typ av tolkande eller liknande tolkande utav flera andra.. Samt av någon så hårt så personen faktiskt inte kan anse sig finnas kvar pga sitt personliga ställningstagande till sådana kränkande bildtyper....
Om det är sedan larvigt eller ej är inget jag lägger en värdering i. Däremot
förstår jag personens ställningstagande.. Samt tycker det är extremt synd att allt detta sker...Samt behöver ske..
Menar du på allvar att alla som avbildar något, eller skapar ett verk, gör det i syfte att uttrycka sina egna ståndpunkter och värderingar just i form av det som bilden/verket föreställer?
Jag anser för det första inte varken porrbilden med upprunkad stållballe eller förnedringsbilden kvinnosköte i närbild med "här går man" skylt är några slags "verk".. Möjligen "värk" ..
Men oavsett min syn på vad som är "Verk" så bör alltid en slags gräns finnas där ingen får 100% av sin syn tillfredställd om man skall finna vart en gräns bör gå..
Utan en bra gräns är då INGEN vinner helt.. Utan där alla är lite missnöjda oavsett synsätt.. Då har en admin finnit den gyllena medelvägen på gräns-sättande..
Eller kalla det för att då har en Admin funnit den gräns där dom flesta kan acceptera samt förstå gränsen...
Vilket sida sedan enskilda medlemmar anser ha rätt gräns eller ej är därmed totalt ointresant.. Ensidig gräns hävdar jag inte skall vinna. Utan jämviktsgränsen är det bästa anser jag.. Och jag tror min syn på fine art nude gränser tror jag personligen ligger nog där rätt mitt emellan gränserna uppåt och neråt helt ärligt...
Och där är också skälet att det alltid är av stor vikt för en Admin att faktiskt få in alla som vill dela med sig av sina åsikters syn på saker.. Samt skapa ett underlag utifrån åsikterna men också ifrån sina egna mål med som här ett forums målsättning...
Men då tydligen omtyckt medlem som tydligen inte har för vana att klaga ( vad jag vet. Och jag vet inget om den saken!! Utan tror enbart utifrån det jag sett nu.) utan vad jag sett är faktiskt just omtyckt tar steg att hoppa av så kan man nog dra slutsattsen i alla fall oavsett sida man befinner sig på att något bör i alla fall göras...
Ja typ nått sådant tänker jag..
Men om jag personligen "vinner" eller inte är inget jag lägger hela min själ i.. Jag har ju inte något större intresse för Fine Art Nude avdelningen då just jag anser där det gått för långt.. Så därför tittar jag inte ens där så ofta..
Däremot kan jag ju i avsedd topic berätta hur jag ser på saken som en av rösterna som admin kan lägga in ihop med andras. Och fatta sina beslut utifrån..
Och därmed ber jag er som har andra åsikter berätta era egna åsikter..
Därför jag har sagt mitt i frågan. Och gjorde detta inte för sitta och "förklara mig" i evighet "mot" någon annans åsikt... Utan jag skriver främst för ge admin mer inputt i frågan..
Så.. Nu får detta va bra med såvida inte Admin tar något i mitt förslag som resonerbart samt intresant.. "Sidosurr/spår" som inte leder vidare är högst ointresant.....