Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
acke skrev:
Sorry att du uppfattade det som raljant, det var inte alls min avsikt. Hur som helst så tycker jag att Jim redde ut begreppen på ett bra sätt.
Ingen fara, men vi kanske antog både du och jag att den andre menade nåt som han kanske inte riktigt menade. Allt är heller inte känt för alla och det är väl därför en såm här diskussion kan vara så bra och upplysande ibland. Ibland är ju för mycket underförstått i en diskussion som inte kan vara det utan att det spårar fel. Men det brukar ju oftast reda ut sig om man lyssnar/läser lite noggrannare och anstränger sig att förstå istället för att vara alltför snabb med sågen.
Tycker annars att det finns en hel del exempel på det senare här på FS, där all konversation skär ihop för att folk landar i prestigen och bara vägrar förstå varann. Lite trist tycker jag när det går så långt men för det mesta tycker jag i alla fall att de flesta verkligen försöker anstränga sig för att hjälpa varann på ett mycket prestigelöst sätt. Det mest positiva jag läst på ett tag var den tjej som hade problem med en synkkabel till blixten, som fick hjälp direkt av en kille här på FS med att fixa den gratis. Det skulle FI ha sett!!