gsoul
Aktiv medlem
Hm.. var är alla dessa kommentarer när "lilla lisa med glass runt munnen"-kompaktkamera-ej-bildbehandlade-tagna av mormor eller "min utfrätta hund i tråkigt medljus en gråmulen dag"-bilder svämmar över på fotosidan?
Tycker Alexanders bild blir extremt intressant o faktiskt berättar något i jämförelse med all annan skit som laddas upp här.. *suck*
Det är just detta du nämner som har fått mig att nästan helt sluta titta på nya bilder på Fotosidan. Detta överflöd av snabbt tagna bilder som säkert har ett stort värde för fotografen (på ett personligt plan) men som är totalt intetsägande för mig.
Det är säkert svårt för någon som är ny inom foto att kunna avgöra om en bild är intressant för någon utanför bekantskapskretsen och det har jag full förståelse för, men fortfarande är det detta tillsammans med alla fågel och kattbilder som har fått mig att tröttna på att kolla igenom nya bilder och ge kritik.
Jag känner inte Alexander, jag vet väldigt lite om honom men jag kan ändå säga att den här bilden säger mig mer än alla katt o kråkbilder tillsammans. Har sett flera av hans alster och jag gillar många av de.
Vill minnas att detta inte är första gången hans bilder diskuteras hårt och han borde få en eloge för det, det är väl det man vill ändå? Få sina verk debatterade?
Om bilden inte säger er något eller om ni inte gillar den, gå vidare då och titta och kommentera istället bilder ni gillar och sluta vara så bittra. Hade jag rackat ner på varenda bild som inte passar mig skulle jag inte ha tid att göra något annat om dagarna än att kasta skit på bilder här på Fotosidan.