Annons

vad är ett HOTELL för er??

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack för alla svar verkligen rolig att höra er åsikt.

Det här projektet är ju ganska intresant och det jag även tror kan vara bra är att jag kommer ta er bakom kulisserna också. jag har ju 100% tillgång till hela hotellet. Eftersom jag är på jobbet så ofta så får jag ju en helt annan syn på det hela.

-lotta
Som gammal säljare känner du kanske till Hotell Södraberget i sundsvall. Det är ett konferans hotell men då även för gäster som vill bara sova för natten. Orena lakan och dyligt behöver man inte vara orolig att få här.

Jag gillar "mitt" hotell då jag även brukar sova där vissa dagar när jag börjar tidigare lite senare.

Den utsikten såg inte dum ut. Jättefin! Fast vet du hur folk beter sig på konferanser? *Huh*. Inga garantier på rena lakan, tror jag.. Säger du istället att tvättmaskinerna inte går överfulla ska jag överväga att besöka hotellet i februari då jag ev. ska till Sundsvall iaf. Hitills har jag haft förmånen att slippa hotell och nattat på Alnön istället de gånger jag varit uppe, men det är inte aktuellt längre.
/Lotta *icke säljare eller f d säljare heller;)'

...men frågan är vilka hotellbilder jag skulle vilja se...

Tänk dig ett hotell med många likadana rum. Ta en bild från varje rum och låt de se inbodda ut.
I ett rum står en laptop med ett exceldokument och lyser. I ett annat ligger ett par spetstrosor över en stolsrygg och en svart nylonstrumpa på golvet. I ett tredje ett par ölburkar, herrsockor och ett nummer av en snaskig herrtidning.
Någon detalj som symboliserar den verksamhet som kan tänkas pågå där.

Du kan arrangera mycket roliga bilder utan att behöva våldföra dig på någon slags hotellsekretess. (Det roligaste hade ju varit om du bara öppnat dörren och plåtat i vart och ett av rummen men jag skulle tro att varken gäster eller hotell-ledning skulle uppskatta det.)

I mitten av 90-talet fick jag för mig att jag skulle fotografera alla hotellrum jag hade, en bild på rummet, en på utsikten och en på badrummet.
Tyvärr slutade jag efter ett tag då jag fotade med svartvitt och det blev för mycket arbete att ta fram bilderna.
Men det hade varit kul att ha idag.

Var på Scandic i Mölndal och såg en fin nattbild, men hade ingen kamera med mig. Så nästa gång beställde jag rum 418, och kunde ta min nattbild på Astra Senica, helt omöjlig att ta från annan plats och idag är hotellet rivet.
Bilden kan ses på min hemsida.

-Lotta
Du får komma förbi kanske jag jobbar.

-Roger
Jätte bra idé! Hade faktiskt inte kommit så långt i tankarna.
Är det gäster man kommer bra överäns med tex. våra stam gäster så kan man nog fråga så fångar man det riktiga livet.

Hmm men jag tror jag måste skaffa mig lite optik med ägre brännvidd men då blir ju probemet vinjetering. (hur det nu stavars)

Får nog sätta mig ner lite varje dag skriva ner några idéer på ett papper och i slutet på veckan gå igenom allt ihopa så har man nog fått några bra idéer som man kan använda.

ANNONS
Spara upp till 11400 kr på Canon-prylar