Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vad är ett HOTELL för er??

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotograf121

Aktiv medlem
Hallå fotovänner.

Jag har ett litet projekt på gång där jag ska fota runt om i hotellet där jag jobbar. Detta kommer göras till 90% nattetid så dagljus är ju bara att glömma.

Det jag undrar är vad är ett hotell för er???

vad skulle ni vela veta omm ett hotell bildmässigt????

Övrigt vad skulle ni vela se av ett hotell???

MVH
/John

Ett skydd som alltid är öppet för natten, med en varm och go säng att sova ut i efter en hård arbetsdag. Ett bra hotell är en problemlösare som löser det praktiska vid besök på annan ort.

Ett hotell myllrar av små detaljer som kan vara kul att plåta. Det är också alltid 'mitt hemma' för en kortare tid.

Om du vill visa dom positiva sidorna av ett hotell så är detta viktigt för mig.
Frukost, bra urval i god miljö
En skön säng i ett rent och rökfritt rum, med en bra TV där man slipper betala extra för att man råkat få på en film.
Trevlig personal som gör allt för att göra mitt besök så enkelt som möjligt.

det viktigaste för mej när jag bor på hotell är att det ser frächt ut. både badrum å sovrum. ser det instängt ut stora gardiner som hänger för fönstret är inte roligt. . en välkomnande entre känns ju alltid trevligt. frukosten är ju viktig så någon bild i matsalen är ju bra.

Ett ställe i Göteborg där jag i en dubbelsäng förlorade min oskuld till Agneta som var 13 år äldre och lärde mig att kvinnor över 30 vet vad de vill ha och gärna tar det........

Folajén tycker jag är otroligt betydelsefull för ett hotell, det berömda första intrycket...

Korridorer och hissar är också något som jag direkt förknippar med ett hotell.

Låter som ett mycket spännande projekt!
/Erik

Ett bra hotell

Det har stora fina rum, TV med fjärrkontroll, skrivbord för kvällsarbete, en skön fåtölj att sitta i när man kikar på TV.

Badrummet skall var varmt med matta att stå på när man är barfota. Blandare till duchen, inte separata kranar. Bra belysning så man ser ordentligt i spegeln.

Sängen skall var av god kvalitet så man inte får ont i ryggen, dubbla kuddar givetvis.
Kunna öppna fönstret om jag vill ha frisk luft, skall vara tyst utanför.

Frukosten skall var fräch, olika sorters bröd och pålägg, fil, yogurt etc. Gott kaffe.

På kvällen skall det finnas en restaurang som kan servera hushållsmat till alla som är trötta på friterad och stekt mat.

En pub med kvällsmackor och sköna stolar att sitta i.

Trevlig personal, reception, matsal och städning.

Det skall finnas bra och fri parkering som ligger nära till ingången.

Jag har några tusen hotellövernattningar att refera till.

Usch, hotell är otäcka platser med sängar som man inte vet vem mer som sovit i, sängkläder som säkert åkt genom överfulla maskiner liksom handdukarna och knappt blivit rena. Tvålar som luktar konstigt mm.

Fast frukosten är ju en höjdare;) och relaxavdelningar som finns på många hotell är ju också himla trevligt.
/Lotta (som inte längre plågas av att vara tvungen att bo på dessa ställen allt för ofta;) men som har egna handdukar när jag är tvungen)

lotelo skrev:
Usch, hotell är otäcka platser med sängar som man inte vet vem mer som sovit i, sängkläder som säkert åkt genom överfulla maskiner liksom handdukarna och knappt blivit rena. Tvålar som luktar konstigt mm.

Fast frukosten är ju en höjdare;) och relaxavdelningar som finns på många hotell är ju också himla trevligt.
/Lotta (som inte längre plågas av att vara tvungen att bo på dessa ställen allt för ofta;) men som har egna handdukar när jag är tvungen)
Lotta, vad är det för hotell du bor på?
Idag har dom flesta hotell tvål/schampo i doseringsapparat, parfymfria, annars får man en liten personlig tvål som är inslagen i papper.
Mina sängkläder och handdukar har alltid varit frächa.

Jo hörrni, jag har bott med sån frukost också och håller med om att det inte alltid är topp, fast oftast är det ju det på allt från mellanklasshotell och uppåt. Hasse, jag har jobbat en del som reseledare och bott på massor av hotell. Ofta har ju hotellen även "fjäskat" lite för oss, men trots det har jag faktiskt kommit till ställen med halvfläckiga sängkläder. Säkert har de varit tvättade men trots det verkar de inte alltid ha blivit 100% rena.

När jag var 17 gjorde jag några månader som anställd på ett hotell i Karlstad där textilerna fullkomligt nästan sparkades in i maskinerna för att så mycket som möjligt skulle gå in. Det minnet sitter kvar och jag kollar alltid hur det ser ut där jag lägger mig.

Ett ställe där man kan köra sin trampbil i de långa korridorerna över mattor och över golv. Ett ställe där elaka tvillingsystrar gömmer sig i hörnen och osynliga bartenders bjuder på drinkar. Stora förrådsrum med massor av mat och en pappa som vill stanna där "for ever and ever and ever".

- Here´s Johnny!!!

/Jon, som har sett en bra film som utspelar sig på hotell.

Lotta, ett av mina sämre minne är när jag jobbade på pappersbruket som ligger där du bor.
då vi var tvingade att ha kort inställese vid uppstart så fick jag bo tvärs över vägen där, detta var en Fredag, och på Fredagar är där pub med glada personer.
Jag fick rummet som låg rakt över puben, när jag blundade trodde jag at jag låg i en säng som stod mitt i publokalen. Samtidigt som fulla gäster sprang och ryckte i alla dörrar.

Raskt förflyttade jag mig halvvägs mot Karlstad, fick ett rum, dåvarande ägaren var livrädd att alla som bodde där skulle stjäla allt som fanns, ville inte ge mig en fungerande klockradio i ersättning för den som inte funkande, hans mani för stöld hade även resulterat i att man var tvungen att ha nyckel för att ta sig ut ur lokalen, tur det inte började brinna.

hasse lundberg skrev:
..och på Fredagar är där pub med glada personer.
Jag fick rummet som låg rakt över puben, när jag blundade trodde jag at jag låg i en säng som stod mitt i publokalen. Samtidigt som fulla gäster sprang och ryckte i alla dörrar.
Du, vet du om att de kör eller körde med våningssängar i de så kallade dubbelrummen (bara för några år sedan iaf)? Publivet här består mest av att slåss och föra så mycket väsen som möjligt. De gästbartenderna som puben/hotellet tar in har även ofta kraftiga efterfester på rummen till fram på morgonkvisten om de inte bjuds med nån annan stans..

Jag förstår absolut att du förflyttade dig. Nyängen några km bort vid E18 har annars skapligt trevliga lugna rum och service nog att ha fungerande klockradios.

hasse lundberg skrev:
hu..
tacka vet jag ett hotell i eskilstuna. där sätter damen som äger stället upp X-antal Tomtar till jul. det ligger inte prexis centralt men det finns smörgåstårta på kvällen och frukost på morgonen. hästens sängar osv.

"Vad är ett hotell?"
Den frågan fick en 5-åring på i ett TV-program och hans svar var:
"Det är ett hus där pappor sover och länktar hem."

ANNONS
Spara upp till 11400 kr på Canon-prylar