lottawe
Aktiv medlem
Leif, jag har inte fått för mig något utan hänvisade endast till vad som står skrivet i dokument om fotosidan (bl.a dokument som heter bildregler) men kolla även in det här dokumentet. Jag konstaterde att jag tycker att tankarna om fotosidan och reglerna är bra, och tidigare i tråden har jag medgett att jag tycker det blivit tråkigare att titta på bild nu än det var förr just för att en viss typ bilder stigit väldigt markant. Jag är inte intresserad av att se hur andras katter uppför sig (på fotosidan iaf, kanske på kattsidor,) hur roliga andras barn är om det är endast motivet och inte bilden som är viktig att visa etc. (Sånt ser jag gärna hos vänner där jag känner barnen eller kanske på en barnsida, men inte här alltså.)
Jag har också skrivit att det visst går att göra bra bild med älskade individer som motiv, men att endast motivet inte är tillräckligt för bra bild. Alltså är jag inte på något sätt för att utesluta motiv utan det jag efterlyser är tänk om bilden snarare än motivet. Både av fotografer och kommenterare..
I dokumentet som länkas högre upp finns detta skrivet, "Grundtanken med fotosidan.se är att det skall vara en samlingsplats för fotografer (avancerade amatörer, proffs eller kunskapstörstande nybörjare) där vi tillsammans bidrar med bilder och information som gör oss till bättre fotografer." Tycker det är en jättebra tanke och hoppas finna just såna bilder och sån information.
Jag har också skrivit att det visst går att göra bra bild med älskade individer som motiv, men att endast motivet inte är tillräckligt för bra bild. Alltså är jag inte på något sätt för att utesluta motiv utan det jag efterlyser är tänk om bilden snarare än motivet. Både av fotografer och kommenterare..
I dokumentet som länkas högre upp finns detta skrivet, "Grundtanken med fotosidan.se är att det skall vara en samlingsplats för fotografer (avancerade amatörer, proffs eller kunskapstörstande nybörjare) där vi tillsammans bidrar med bilder och information som gör oss till bättre fotografer." Tycker det är en jättebra tanke och hoppas finna just såna bilder och sån information.
Senast ändrad: