Annons

Vår gamla hjälte Bingo söker assistent (och säljer dessutom sin kamera)

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Föresten...

Liax skrev:
....är det bara jag som tycker bilderna är lika upphetsande som icas väggalmanacka?

Men vad vet jag, jag är bara en enkel pöbel! Som du antydde Pontus! ;-D

Jag förlåter dig Mikael! :)

/Joakim

Dem bilderna är väl intressanta att titta på i cirka 30 sekunder, men sen säger inte bilden något mer. Jag får inte ut något av dem i alla fall. Hellre tittar jag på bilder som har underton och mening.

/ Marcus

Mikael! Det var med mycket ironi i tanken. Självklart måste man alltid satsa för att bli bra.
Fotografiyrket är ju fasktiskt en av dom sista yrkesgrupperna, där lärlingssystemet fortfarande finns.
Men visst bra betalat och inte mycket att göra och samtidgt kunna vila blicken på vackra mäniskor känns väl inte fel. :)))

Ärligt talat...

Har en gång i tiden velat försökt och "misslyckats" att ta samma typ av bilder som Bingo..
Men man måste säga att han är ju inte direkt nyskapande...
Suttit och bläddrat i Moore...
hans egna tidnin....
Allt känns efter ett par nummer som samma..

Vit bakgtund.. Stora softboxar. bikini eller underkläder...

Och... Han var kanske nyskapande under sin början av karriären men nu känns det som han går i samma spår hela tidebn...

Kanske kritiskt sagt men i allafall...

Sedan...
Assistent jobbet är slitigt.. långa dagar och dåligt betalt..
Så har dte varit i alla tider..

MEN jag tror att fotografen är fan idag det enda yrket som fortfarande har lärlingsystemet... OCh det är en fördel...

Jobbade som assistent åt en videofotgraf (ja nu kallades det inte dte men i allafall) under 1 år.. Och bättre skola kan man inte ha.. Och fan vad kul det var...

Många ggr man satt i rediferingen till 12-1 på natten... ;-)

Maverick28 skrev:
Ärligt talat...

Har en gång i tiden velat försökt och "misslyckats" att ta samma typ av bilder som Bingo..
Men man måste säga att han är ju inte direkt nyskapande...
Suttit och bläddrat i Moore...
hans egna tidnin....
Allt känns efter ett par nummer som samma..

Vit bakgtund.. Stora softboxar. bikini eller underkläder...

Direkt nyskapande är det inte...fast det hela hänger nog ihop med att det också ska vara ekonomiskt och tidsmässigt gångbart.

I dom sammanhangen är det svårt att jämföra som någon gjorde med Bruce Webers eller Antoine Verglas som har helt andra budgetar och tidsramar.

Bingo är ju lika mycket affärsman som fotograf och i den genren måste man ju säga att han har lyckats. En slitvarg helt enkelt :)

Edit: Maria Noren på flickor är så fin att jag blir febrig...

Senast ändrad:
ANNONS