Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Välkommen Canon 30D!

Produkter
(logga in för att koppla)
Conna skrev:
On/off knappen ser lite konstig ut på 30D. Känns som om den inte får plats riktigt.

På bilden jag gjort så är det 30D's on/off knapp på den översta bilden och 20D's på bilden under.

Kolla även på top view, på sid 2.
Stod det inte att batterimätaren skulle vara mer "högupplöst" med 4 steg?
Det där är ju åter igen photoshop-jobb, modifierad 20D. Hur orkar folk?
 
När megapixlarna inte räcker till

Snabba bilder med "fel" objektiv som visar sig ha både skärpa och bra motiv.

Då behövs många megapixlar.

Jag tycker heller inte om MegaPixel racet men vad ingen pratar om beskärningar i efterhand. Flera gånger har jag skutit ned lyckade bilder till motsvarande 2-3 MPix. Då önskar man att man hade mer info att jobba med.

Men jag kan täka mig att dom som lärt sig fota med analogt först och sedan gått över till digitalt är mer nogrannare och inte behöver beskär så mycket.

Men när det går fort så går det fort, bara att passa på eller så får man ingen bild alls. Har fotat lite bröllop och då blir det så rätt ofta.
 
Re: När megapixlarna inte räcker till

Jag håller med dig om att det kan vara bra med fler pixlar om man ska beskära hårt, det tror jag de flesta kan ha. Men jag tror att även fall jag får fler mp kommer det problemet att bestå. Tror det är bättre att försöka satsa på rätt objektiv och att vara bättre förberedd (även om det inte alltid fungerar) ...

- Johan

exeton skrev:
Snabba bilder med "fel" objektiv som visar sig ha både skärpa och bra motiv.

Då behövs många megapixlar.

Jag tycker heller inte om MegaPixel racet men vad ingen pratar om beskärningar i efterhand. Flera gånger har jag skutit ned lyckade bilder till motsvarande 2-3 MPix. Då önskar man att man hade mer info att jobba med.

Men jag kan täka mig att dom som lärt sig fota med analogt först och sedan gått över till digitalt är mer nogrannare och inte behöver beskär så mycket.

Men när det går fort så går det fort, bara att passa på eller så får man ingen bild alls. Har fotat lite bröllop och då blir det så rätt ofta.
 
"Men en sak kan vi avslöja: Systemkameran är inte den största nyheten. "

Från Kamera & Bild.
Nu blir man nyfiken här :)
 
herne skrev:
"Men en sak kan vi avslöja: Systemkameran är inte den största nyheten. "

Från Kamera & Bild.
Nu blir man nyfiken här :)

Det här är värre än julafton :)

För de som har råd att köpa och har behov av den lär ju 85 1.2L II vara en större nyhet än 30D.

Men den är ju också ute ur skogen så det är kanske något annat...
 
herne skrev:
"Men en sak kan vi avslöja: Systemkameran är inte den största nyheten. "

Från Kamera & Bild.
Nu blir man nyfiken här :)

Fast det hade varit ännu mer lovande om det hade stått "Den systemkameran är inte den största nyheten.", för nu skulle det ju kunna vara någon jätteball revolutionerande skrivare eller något, och just nu är det bara nya DSLR jag vill höra om. Hrm. :)
 
herne skrev:
"Men en sak kan vi avslöja: Systemkameran är inte den största nyheten. "
Spännande och även skönt att höra för 30D känns lite som en besvikelse. Hade gärna sett att 30D hade haft några kraftiga förbättringar och framförallt en större och bättre sökare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.