Annons

Välkommen Canon 30D!

Produkter
(logga in för att koppla)
Canonliza skrev:
Utbytbara skal för att kunna variera sig med vårmodet?

//Liza - som älskar denna gissningslek

LoL Kommer Canon med utbytbara skal ... då förlorar de iaf mig som kund :) Men en bra ide för dem som gillar att känna sig lite "chic"

//Thomas som äger en Nokia med utbytbart skal :p
 
Eller hakar Canon på it-svängen och bygger in kameror i köksutrustningen? Lite jobbigt bara att kånka omkring med ett kylskåp på ryggen :)

/Johan
 
Kankske lite nya tuffa "smarta" blixtar? Jag vet inte vad man kan göra med Canons idag, men Nikons system kan man bannemig trolla en hel del med vad det gäller att koppla dem trådlöst i olika grupper och det nya macrosystemet är ju helskönt också.
Dock saknar Nikon helt möjligheten till rosa fluff och det är ju synd... framförallt när det är så kallt ute.
 
Inte för att leka konspirationsteoretiker här, MEN... :) Skulle det kunna vara så att Rob Galbraith har publicerat nyheten om 30D på uppdrag av Canon, och att 30D är fake (den där strömbrytaren ser ju faktiskt riktigt skum ut, och varför sitter det ett 18-55/3,5-5,6 monterat på bilden på andra sidan?) och bara till för att ta uppmärksamheten från den totalt revolutionerande DSLR:en som kommer presenteras kl 13? Tja, hoppas kan man ju alltid. :)
 
Canon vill nog inte störa sin försäljning på 5d därför gör dom små förbättringar bara.
Jag hade trott dom skulle ta fram ett litet robustare kamerahus o stoppa i en sensor med 1,6 crop med en ca 10 miljoner pixels.
Antagligen hade den tagit försäljning från 5d pga lägre pris.
Om jag själv suttit med 20d så skulle jag inte byta upp mig till 30d pga för liten skillnad.
Däremot är 5d en kamera i bildkvalite en höjdare.
 
stef-n skrev:
Inte för att leka konspirationsteoretiker här, MEN... :) Skulle det kunna vara så att Rob Galbraith har publicerat nyheten om 30D på uppdrag av Canon, och att 30D är fake (den där strömbrytaren ser ju faktiskt riktigt skum ut, och varför sitter det ett 18-55/3,5-5,6 monterat på bilden på andra sidan?) och bara till för att ta uppmärksamheten från den totalt revolutionerande DSLR:en som kommer presenteras kl 13? Tja, hoppas kan man ju alltid. :)
Hehehehe... funderade i de banorna också. Är det så är det bara att lyfta på hatten och gratulera Canon till en lyckad pr-kupp. :)
 
stef-n skrev:
Inte för att leka konspirationsteoretiker här, MEN... :) Skulle det kunna vara så att Rob Galbraith har publicerat nyheten om 30D på uppdrag av Canon, och att 30D är fake (den där strömbrytaren ser ju faktiskt riktigt skum ut, och varför sitter det ett 18-55/3,5-5,6 monterat på bilden på andra sidan?) och bara till för att ta uppmärksamheten från den totalt revolutionerande DSLR:en som kommer presenteras kl 13? Tja, hoppas kan man ju alltid. :)

Fake och fake.

Det är en uppdaterad 20D som dom döpt till 30D istället för 20D mkII som vore normalt.

Namnvalet tyder på att det kommer en 3D i eftermiddag. En storebror till 30D alltså men "mindre" än 5D.

Jag gissar på fullframe eller 1.3X crop för max 20 000kr.

Edit: sitter det en fullframe i den så kan det tänkas att den heter 50D också för att visa att det är lillebror till 5D.

Blir det någon crop på sensorn heter den nästan säkert 3D.
 
snap skrev:

Om jag själv suttit med 20d så skulle jag inte byta upp mig till 30d pga för liten skillnad.

Det är nog samma ska som nikon gjorde med D70 för ett år sedan.
In med lite större display och lite småfunktioner för att hålla modellen vid liv.

Den stora nyheten kommer senare idag...
 
Vad skulle dom vinna på det?

Maskirovka vinner man bara på i krig! Det blir ju bara en massa brus som flödar omkring!

En annan spekulation är att canon byggt in en av deras små sublimeringsskrivare och gjort en 30D polaroidfake. Slotten som 10x15 bilderna kommer ut genom syns inte för den är överclonad i PS :)

Edit: Angående att Galbraith snackar skit i maskopi med Canon
 
snap skrev:
Canon vill nog inte störa sin försäljning på 5d därför gör dom små förbättringar bara.
Jag hade trott dom skulle ta fram ett litet robustare kamerahus o stoppa i en sensor med 1,6 crop med en ca 10 miljoner pixels.
Antagligen hade den tagit försäljning från 5d pga lägre pris.
Om jag själv suttit med 20d så skulle jag inte byta upp mig till 30d pga för liten skillnad.
Däremot är 5d en kamera i bildkvalite en höjdare.

Precis så tror jag med. Även om C och N's modeller inte riktigt motsvarar varandra tror jag att 30D mer är tänkt att konkurera med D70, inte 200. Så länge Canon är ensamma om FF kan de ta ut mycket pengar för 5D och, vad det verkar, sälja mycket. Och skulle det luta åt att de börjar tappa försäljning till 200 kan de nog snabbt lägga in förbättringar såsom AF från EOS1, bättre skyddat hus etc

Men det där att kunna trigga blixtar från kameran, utan att behöva köpa en STE-2 verkar ju rätt vettigt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.