Annons

Välkommen Canon 30D!

Produkter
(logga in för att koppla)
mange78 skrev:
Fattar inte? Varför inte bygga ett rejälare hus, med bättre handgrepp och tätningar. Och varför inte satsa på en BÄTTRE SÖKARE!!! Man måste väl ändå titta på den största konkurenten och agera därefter, eller?

5D?
1D IIn?
1Ds II?

;)

Eftersom Canon är marknadsledande inom segmentet så gissar jag att de nog agerar korrekt. Sen att de inte levererar din drömkamera för 999 kr är ju trist så klart... :)
 
mange78 skrev:
Fattar inte? Varför inte bygga ett rejälare hus, med bättre handgrepp och tätningar. Och varför inte satsa på en BÄTTRE SÖKARE!!! Man måste väl ändå titta på den största konkurenten och agera därefter, eller?

aj man kan tycka att canon borde komma med en draäpare mot Nokins D200. Men man måste ha i baktanken att Canon vet nog ungefär sammtidigt som vi vad Nikon planerar och vise värsa. At planera en ny kamera tar tid, kostar pengar osv. Hade man vetat i förväg vad konkurrenten ska släppa så hade det inte varit så svårt att göra bättre saker. Redan idag sitter troligtvis en projektgrupp och tar fram ersättaren till 30D. Man har nu D200:ans specar att gå efter om man nu vill ha dom. Vänd på saken istället. Innan D200:an kom så var det många Nikon ägare som beklämde sig över att Nikon aldrig kom med en riktig Canon dräpare. Nu drog dom till och gjorde D200:an, men det var nog mer en gissning hur den skulle stå sig prestanda mässigt och dom tog väl i så dom sket ner sig i Japan för att kunna behålla kameran lite längre tid på marknaden. Nikon och Canon har två olika sätt att arbeta, där Canon satsar på tätare byten (min teori i alla fall).

Det är även därför jag är ytterst sparsam med att sia om framtida produkter, man vet aldrig hur saker slutar och även därför jag köpte en splitter ny 20D för 2 månader sedan... misstänkte att förändringarna inte skulle vara så stora, och skulle dom vara det så hade inte min 20D blivit sämre för det
 
ejeklint skrev:
5D?
1D IIn?
1Ds II?

;)

Eftersom Canon är marknadsledande inom segmentet så gissar jag att de nog agerar korrekt. Sen att de inte levererar din drömkamera för 999 kr är ju trist så klart... :)
När vissa tillverkare kan leverera bättre sökare på sina instegskameror så är det ju tråkigt att Canon inte kan göra det på en kamera i denna klass... Du har dock helt rätt i att dom säkerligen agerar korrekt ur rent ekonomisk synpunkt, ekonomiskt för dem alltså.
 
Hej

"The 30D is slated to ship in mid-March 2006 in the U.S. at an expected street price of US$1399."



Troligtvis kan man få hem en 30D bra mycket snabbare än en Nikon D200.

MVH

Omar Brännström
 
Det kommer mer

Det kommer mer. Den mest intressanta nyheten har robgalbraith.com undanhållit er. 13.00 blir det offentligt.

/Magnus
 
Omar skrev:
Hej

"The 30D is slated to ship in mid-March 2006 in the U.S. at an expected street price of US$1399."

Runt 13000kr i handeln, kan jag tänka mig.


Troligtvis kan man få hem en 30D bra mycket snabbare än en Nikon D200.

MVH

Omar Brännström

Ja, det var kanske lite væl optimistiskt kanske. Jag tror på i alla fall 14000 minst. Spekultationer;)
 
Jätteuppdaterad var den kanske inte, och visst jag kan förstå att det är en besvikelse för dem som sitter med en 20D, men jag som har en 350D funderar seriöst på 30Dn istället! Slutaren var garanterad 100000 "cycles" lite fler inställnings möjligheter ISO med variationssteg ... och en prislapp matchande 20 D 1399USD så som sagt inte superhemskt revoloutinerande!
 
Nej, 30D var väl inget direkt att hurra för. Men då jag inte är redo för kamerauppgradering ändå så gör det mig inte så mycket. Det jag däremot är verkligt intresserad av är nya ljusstarka och prisvärda objektiv i vidvinkelområdet. Någon som har hört något om objektivnyheter bortsett från detta nya 85/1.2? Jag är lite rädd att Canon bara kommer släppa nya teleobjektiv (som vanligt känns det som).
 
Niclasfoto skrev:
What?:)

Hej

Var bara en förhoppning på Magnus inlägg att det skulle komma en typ Canon 3D.

"Det kommer mer. Den mest intressanta nyheten har robgalbraith.com undanhållit er. 13.00 blir det offentligt.

/Magnus"

MVH

Omar
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.