Annons

Välkommen Canon 30D!

Produkter
(logga in för att koppla)
Dajo skrev:
Fake och fake.

Det är en uppdaterad 20D som dom döpt till 30D istället för 20D mkII som vore normalt.

Namnvalet tyder på att det kommer en 3D i eftermiddag. En storebror till 30D alltså men "mindre" än 5D.

Jag gissar på fullframe eller 1.3X crop för max 20 000kr.

Edit: sitter det en fullframe i den så kan det tänkas att den heter 50D också för att visa att det är lillebror till 5D.

Blir det någon crop på sensorn heter den nästan säkert 3D.

Skulle vara överlycklig om så var fallet, även om jag betvivlar att det är så. Står just till att uppdatera kamera då min 10D känns lite "trång" ;-)

1,3x sensor, 10Mpix vore canon!

/PG
 
Arne S skrev:
Om man nu släpper detta objektiv samtidigt med ett nytt hus, varför då visa objektivet på en 350D? Verkar lite märkligt tycker jag.

Dom kanske itne har varit på presskonferensen och fått ta del av bilder.

Det kan ju vara så att dom bara upprepar vad andra webbsiterskriver just nu och då väljer att illustrera det med den bild dom kommit över?
 
efterföljare ?

30D är nog mer än tillräckligt för de flesta. Jag hittar själv inga större fel med 20D, och den fungerar till det jag behöver. Och bra pris blir det också !!!

Förväntar mig större händelser på optiksidan dock. Få se om snacket om en efterföljare till 50/1,0L kommer. Det snackades om en 55/1,2L ...vilket skulle vara väl välkommet. (canon har ju ypperliga 55mm's traditioner :)

Den nya 85:an är ju inte halt fel heller...

mvh
Bill
 
Dajo skrev:
Fake och fake.

Det är en uppdaterad 20D som dom döpt till 30D istället för 20D mkII som vore normalt.

Namnvalet tyder på att det kommer en 3D i eftermiddag. En storebror till 30D alltså men "mindre" än 5D.

Jag gissar på fullframe eller 1.3X crop för max 20 000kr.

Edit: sitter det en fullframe i den så kan det tänkas att den heter 50D också för att visa att det är lillebror till 5D.

Blir det någon crop på sensorn heter den nästan säkert 3D.

och alla som köpt 5D kommer att bli tokiga :)

Det vore roligt men 5D är ju redan rätt basic(bortsett från sensorn)

Jag tror inte på något mer hus. Och jag tror Galbraith har rätt. Annars har han ju blåst allt cred.(men han får ju svårt att förklara sig för canon).

Det lilla han berättar om det förexemplar han testat är ju att höga iso verkar vara bra. Canon har kanske lagt mycket jobb där istf att dra upp antalet pixlar.
 
Någon som vet pixelstorlek på 30D, det är ju en av de avgörande faktorerna för dynamik och brus?
Är det samma sensor som i 20D?

/PG
 
rogerjmorell skrev:
Det lilla han berättar om det förexemplar han testat är ju att höga iso verkar vara bra. Canon har kanske lagt mycket jobb där istf att dra upp antalet pixlar.
Det borde fler göra, mer krut på brusfrihet & kontrastomfång! Pixlar är övervärderade:)
 
Med ett pris på ~1400 USD, så blir det omräknat i svenska kronor 10.857,70. Strax under elva tusen.

Räkna med att den kommer att kosta 25-30% mer hemma i "ocker-sverige" :(

Det är inte helt orealistiskt att tro, att den kommer att hamna på 16-17.000:-
 
Peter.H skrev:
Med ett pris på ~1400 USD, så blir det omräknat i svenska kronor 10.857,70. Strax under elva tusen.

Räkna med att den kommer att kosta 25-30% mer hemma i "ocker-sverige" :(

Det är inte helt orealistiskt att tro, att den kommer att hamna på 16-17.000:-

Eftersom priset i USA är ex moms så lär det bli minst 25% över det priset.

Jag gissar på 14995kr i nätbutik.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.