Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Välkommen Canon 30D!

Produkter
(logga in för att koppla)
Peter.H skrev:
Listade priser i USA är inte ex moms, då moms inte ens existerar *överhuvudtaget* i USA.

Just därför tillkommer moms...

I USA har man VAT vilket är så nära moms man kna komma.

ALLA priser i USA anges dock utan tillkommande skatter oavsett vad man väljer att kalla dom.
 
ejeklint skrev:
Snälla, börja inte det där dagistjafset på en gång! Självklart är det ingen revolution, men det är ändå nyheter för dem som är intresserade av Canon-prylar. Om du är ointresserad, strunta i tråden bara.



Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!
 
Då fick jag rätt i mina gissningar, dvs en "N" version av 20D, samma uppgradering som 1DMKII fick.

Kan vi hoppas på en 3D till hösten nu ?
 
Re: efterföljare ?

billextreme skrev:
Få se om snacket om en efterföljare till 50/1,0L kommer. Det snackades om en 55/1,2L ...vilket skulle vara väl välkommet. (canon har ju ypperliga 55mm's traditioner :)

Den nya 85:an är ju inte halt fel heller...

mvh
Bill


Helt enig.
55 1,2L USM .. det hade varit knall!!
MVH Niclas,
 
BugEyes skrev:
Vad är nytt med den nya 85 1,2 gluggen jämfört med den som finns?


Bættre AF.. på alla sætt utom møjligtvis den mekaniska kænslan som troligen blir sæmre i denna nya..
Optiskt vet jag inte om det blir ngr færændringar..
Inte många dødliga som vet mera antar jag.:)

MVH Niclas,
 
Nya 30D

Canon skulle ju närvara vid fotokursen i Sylarna med Felix Oppenheim, får hoppas de tar med en 30D som man kan få klämma på. Är riktigt sugen på att byta ut min 300D och då jag fotar mycket actionsport har 20D varit det alternativet jag tänkt mig då den har hög seriebildtagnings förmåga. Men kommer en lite bättre variant av den är det klart jag köper den istället även om den skulle vara någon tusenlapp dyrare.
 
30D.... Konkurrenskraftig?

Är 30D konkurrenskraftig (den borde egentligen heta D20 MkII)?

Det beror nog helt och hållet på prissättningen.

Priset får då inte vara högre än 13000:- (lagom pris=12500:) för annars är konkurrentens D200 ett mycket bättre val.
Tycker inte att den är värd en uppgradering från 20D.
Jag hade mycket högre förväntningar på 30D.
 
Mm känns lite antiklimaktiskt.. hade 17-55:an kostat 7000kr eller kanske 5000kr utan IS hade det varit betydligt mer intressant.
 
BeJi skrev:
Jaha då var den andra hemlgeten objektivet EF 85/1,2 L USM II alltså. Boring! :(

Boring tycker inte jag.

Jag tror helt enkelt att Canon førstår mycket væl hur viktigt det har blivit med bra optik..

Hade varit smart tror jag att komma med både denna nya 85mm men æven en 55mm!!

MVH Niclas,
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.