Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utskrift i 50x150 cm

Produkter
(logga in för att koppla)

ogren

Aktiv medlem
Finns det något företag som kan skriva ut bilder i ca 50x150 cm? Jag har gjort en panorama som jag har tänkt rama in och hänga upp på väggen. De flesta jag har sett klarar bara upp till 50x75 cm.
 
Jag provade frontweb pro men det gick inte välja större storlek än 70x100 cm. Har jag missat något?
 
ogren skrev:
Finns det något företag som kan skriva ut bilder i ca 50x150 cm? Jag har gjort en panorama som jag har tänkt rama in och hänga upp på väggen. De flesta jag har sett klarar bara upp till 50x75 cm.

Jag kan skriva ut den åt dej för 400:- inkl moms men frakt och postförskottavg tillkommer. Skrivs ut på semiglossy fotopapper. Kontakta mej på
[email protected]
 
Crimsons vanliga Lambdapapper (prefix) är max 125 cm brett men kan i princip ge dig en flera meter lång bild! Så där kan du lätt fixa din kopia! Men då måste du nog beställa min 100 cm längd (4:-/cm)... Om du gör två kopior blir det 300:- per 50x150 cm kopia.

Priser på:(http://www.crimson.se/pricelists.html?setB=10)

mvh
anders
 
Senast ändrad:
Nu har jag gjort ett par beställningar med crimson prefix och måste säga att resultatet blev mycket bra.

Men än bättre är deras service. Jag beställde bilden (150x50 cm) med montering på 10 mm kapa men de blev tvungna att skära ned den 6 mm på längden. Det blev för kort för min ram så jag bad dem göra en ny vilket de inte bara gjorde utan diskussioner utan de la t.o.m in tre andra utskrifter jag hade beställt utan kostnad.

Crimson rekommenderas varmt! Jag kommer anlita dem i fortsättningen.
 
Hoppas jag inte återupplivat den här tråden i onödan. Jag är på G att beställa en panoramautskrift.
Jag är lite ny inom det här området och det är en sak som förvirrar mig. Bifogar fil så jag slipper missförstås. Hur går det ihop då storleken på filen och utskriften är densamma?

http://www.nz08.com/frontweb_prefix.jpg
 

Bilagor

  • frontweb_prefix.jpg
    frontweb_prefix.jpg
    14.2 KB · Visningar: 422
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.