KGS
Aktiv medlem
Daniel Ahlin skrev:
efter 2000 misslyckade bilder är kameran intjänad
En reklamfras du kan sälja till Canon!! *asg*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Daniel Ahlin skrev:
efter 2000 misslyckade bilder är kameran intjänad
Daniel Ahlin skrev:
efter 2000 misslyckade bilder är kameran intjänad och man har förhoppningsvis lärt sig vissa grunder.
larsaz skrev:
Jag tycker att man ska köpa vad man vill men för den delen så är jag inte övertygad om att det alltid blir det bästa. Bilderna blir aldrig bättre än vad fotografen kan prestera, så är det bara...
Larsa
Jo, allt kan bli bättre. FS är ganska ok för en typ av kommunikation, men det slår inte mötet i verkligheten med lärare, andra elever, nya lokaler, vara från sin egen dator, utmanas, diskutera, kommentera face to face, få nya intryck, kanske flytta till en annan stad eller land för att gå skola.sagan skrev:
och kombinerat med en 10D så kan det inte bli bättre.
NÄÄ du, försöker man ställa in något på optiken blir det bara suddigt av fingeravtrycken på glaset - har nog provat. Mej lurar du inte.Calle S skrev:
Men Ulf, det är ju inte på 503:an man ställer allt det dära, utan på optiken;-)
Det hela är väldans enkelt: 1/500 är för sånt som är 500 meter bort, 1/250 är 250 meter osv. 2.8, 4, 5,6 osv är takhöjden i rummet du fotograferar. Om du är utomhus ska du vrida den stora ratten till den liggande åttan som betydeter "oändlig takhöjd".Sonnaren skrev:
NÄÄ du, försöker man ställa in något på optiken blir det bara suddigt av fingeravtrycken på glaset - har nog provat. Mej lurar du inte.
kuisma skrev:
Jag skulle tro att en kompetent fotograf med en engångskamera tar bättre bilder än flertalet amatörer här med utrustning i 20,000:-klassen.
Calle S skrev:
Jo, allt kan bli bättre. FS är ganska ok för en typ av kommunikation, men det slår inte mötet i verkligheten med lärare, andra elever, nya lokaler, vara från sin egen dator, utmanas, diskutera, kommentera face to face, få nya intryck, kanske flytta till en annan stad eller land för att gå skola.
Eller jobba som assistent hos en plåtis. Där lär man sig saker FS aldrig kan förmedla.
FS är jättebra. Men inte till allt.