Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Utmaning - Uppsala
- Trådstartare l-malmqvist
- Start datum
goranlin
Aktiv medlem
Cillah skrev:
Här kommer mitt bidrag (eftersom jag tog Daniels bild tidigare idag). Lycka till! / Cilla
Jag tycker det här är samma motiv vi redan haft: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=50929&perpage=15&pagenumber=22
Om det stämmer blir det alltför fantasilöst enligt min mening. Då kan du väl byta bild.
goranlin
Aktiv medlem
goranlin skrev:
Här är samma torn!
Jag tycker det är mycket tydligt att det är samma torn. Därför lägger jag nu ut en ny bild så någon hinner med en kvällspromenad i en ganska fin sommarkväll!
Bilagor
k-oskarina
Aktiv medlem
Hm, här vänder man ryggen till någon dag och då händer en massa kul här i utmaningen. Helbra! ;-)
Känner mig i alla fall stolt att jag marknadsförde tråden för Cecilia som nu kommit igång så bra.
Då verkar det vara Görans tur igen!
Han hörde tydligen detta...för här kommer han dundrande med en ny bild...precis just nu! = Härlig forumtråd, eller hur?
Känner mig i alla fall stolt att jag marknadsförde tråden för Cecilia som nu kommit igång så bra.
Han hörde tydligen detta...för här kommer han dundrande med en ny bild...precis just nu! = Härlig forumtråd, eller hur?
goranlin
Aktiv medlem
k-oskarina skrev:
Hm, här vänder man ryggen till någon dag och då händer en massa kul här i utmaningen. Helbra! ;-)
Skynda dig så hinner du innan mörkret Ulla!
Cillah
Medlem
Bra jobbat Göran - inget snack om att det var rätt torn (fin reklam till Allradio).
Mätt i magen och ett glas vin till gör att jag kapitulerar för en biltur till ditt objekt, fast jag vet var det är... Någon annan får ta den - ska inte braka in _för_ stort så här i början...;-)
Mvh Cilla
Mätt i magen och ett glas vin till gör att jag kapitulerar för en biltur till ditt objekt, fast jag vet var det är... Någon annan får ta den - ska inte braka in _för_ stort så här i början...;-)
Mvh Cilla
Cillah
Medlem
k-oskarina skrev:
Ja, sånt här gillar jag - tävlingsmänniska som jag är. Tusen tack Ulla för att jag får vara med och tävla/leka...;-) Mvh Cilla
k-oskarina
Aktiv medlem
goranlin skrev:
Skynda dig så hinner du innan mörkret Ulla!
Snackade du inte om en skön sensommarpromenad, Göran, en aftonpromenad?
Jag tänkte kasta mig i bilen (bor ju ca 1 mil utanför stan)...men hade ju precis anlänt hem efter en weekend-tågresa...
man får ju försöka lugna sig lite. ;-)
goranlin
Aktiv medlem
Hundbom skrev:
Elisabethsjukhuset är det ju! Bara ett stenkast hemifrån...
Javisst är det Elisabethsjukhuset. Två stenkast hemifrån mig! Varsågod och lägg ut en ny bild!
k-oskarina
Aktiv medlem
Hundbom skrev:
Den här är kanske lite lurig?
Hm, kanske det. Men jag tror att den står kvar.../byggnaden och förhoppningsvis även bilden/ stadigt, ett tag till. ;-)
goranlin
Aktiv medlem
k-oskarina skrev:
Hm, kanske det. Men jag tror att den står kvar.../byggnaden och förhoppningsvis även bilden/ stadigt, ett tag till. ;-)
Ja, byggnaden står nog kvar. Bilden här har inte jag utan min son Samuel tagit. Han har registrerat sig för ett konto på fotosidan men inte fått det ännu. Med tanke på hur snabba Ulla och andra är så lägger jag ut hans foto...
Bilagor
k-oskarina
Aktiv medlem
goranlin skrev:
Ja, byggnaden står nog kvar. Bilden här har inte jag utan min son Samuel tagit. Han har registrerat sig för ett konto på fotosidan men inte fått det ännu. Med tanke på hur snabba Ulla och andra är så lägger jag ut hans foto...
Beröm från mig till Samuel, duktigt! Jag var där (?) och nosade igår men lyckades inte. Ramlade just där (?)över en mängd turister istället. Var kanske helt fel. ;-(
goranlin
Aktiv medlem
k-oskarina skrev:
Beröm från mig till Samuel, duktigt! Jag var där (?) och nosade igår men lyckades inte. Ramlade just där (?)över en mängd turister istället. Var kanske helt fel. ;-(
"Byggnaden, som inrymmer lärarutbildningarna än i dag, stod klar 1916 då folkskoleseminariet invigdes. 1964 fick Lärarhögskolan sitt säte här fram till högskolereformen 1977 då den blev en institution vid Uppsala universitet - Institutionen för lärarutbildning (ILU).
Idag utgör ILU en av universitetets största institutioner. Totalt finns ca 2500 studerande inom lärarprogrammet. Institutionen utbildar förskollärare, grundskollärare, gymnasielärare och textillärare. Vidare har institutionen en omfattande verksamhet inom fort- och vidareutbildning av pedagogisk personal. Totalt finns ett hundratal anställda vid institutionen."
http://130.238.25.247/ILU_portal/externt/ilu/ilu.htm
k-oskarina
Aktiv medlem
Så bra att få veta...tack för info alltså.
goranlin
Aktiv medlem
k-oskarina skrev:
Jag lägger nu ut en ny bild!
Samuel
Bilagor