Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning - Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
Här kommer mitt bidrag (eftersom jag tog Daniels bild tidigare idag). Lycka till! / Cilla
 

Bilagor

  • cillas_kluring1.jpg
    cillas_kluring1.jpg
    80 KB · Visningar: 246
Ooops, det där hade jag missat. Jag byter motiv strax - ska nog kolla igenom trådarna ordenligt först..;-)
Sorry! / Cilla
 
Hm, här vänder man ryggen till någon dag och då händer en massa kul här i utmaningen. Helbra! ;-)
Känner mig i alla fall stolt att jag marknadsförde tråden för Cecilia som nu kommit igång så bra.

Då verkar det vara Görans tur igen!

Han hörde tydligen detta...för här kommer han dundrande med en ny bild...precis just nu! = Härlig forumtråd, eller hur?
 
k-oskarina skrev:
Hm, här vänder man ryggen till någon dag och då händer en massa kul här i utmaningen. Helbra! ;-)
Känner mig i alla fall stolt att jag marknadsförde tråden för Cecilia som nu kommit igång så bra.

Då verkar det vara Görans tur igen!

Han hörde tydligen detta...för här kommer han dundrande med en ny bild...precis just nu! = Härlig forumtråd, eller hur?

Skynda dig så hinner du innan mörkret Ulla!
 
Bra jobbat Göran - inget snack om att det var rätt torn (fin reklam till Allradio).
Mätt i magen och ett glas vin till gör att jag kapitulerar för en biltur till ditt objekt, fast jag vet var det är... Någon annan får ta den - ska inte braka in _för_ stort så här i början...;-)
Mvh Cilla
 
k-oskarina skrev:
Hm, här vänder man ryggen till någon dag och då händer en massa kul här i utmaningen. Helbra! ;-)
Känner mig i alla fall stolt att jag marknadsförde tråden för Cecilia som nu kommit igång så bra.

Då verkar det vara Görans tur igen!

Han hörde tydligen detta...för här kommer han dundrande med en ny bild...precis just nu! = Härlig forumtråd, eller hur?

Ja, sånt här gillar jag - tävlingsmänniska som jag är. Tusen tack Ulla för att jag får vara med och tävla/leka...;-) Mvh Cilla
 
goranlin skrev:
Skynda dig så hinner du innan mörkret Ulla!

Snackade du inte om en skön sensommarpromenad, Göran, en aftonpromenad?
Jag tänkte kasta mig i bilen (bor ju ca 1 mil utanför stan)...men hade ju precis anlänt hem efter en weekend-tågresa...
man får ju försöka lugna sig lite. ;-)
 
k-oskarina skrev:
Hm, kanske det. Men jag tror att den står kvar.../byggnaden och förhoppningsvis även bilden/ stadigt, ett tag till. ;-)

Ja, byggnaden står nog kvar. Bilden här har inte jag utan min son Samuel tagit. Han har registrerat sig för ett konto på fotosidan men inte fått det ännu. Med tanke på hur snabba Ulla och andra är så lägger jag ut hans foto...
 

Bilagor

  • dscf8709w70.jpg
    dscf8709w70.jpg
    54.6 KB · Visningar: 308
goranlin skrev:
Ja, byggnaden står nog kvar. Bilden här har inte jag utan min son Samuel tagit. Han har registrerat sig för ett konto på fotosidan men inte fått det ännu. Med tanke på hur snabba Ulla och andra är så lägger jag ut hans foto...

Beröm från mig till Samuel, duktigt! Jag var där (?) och nosade igår men lyckades inte. Ramlade just där (?)över en mängd turister istället. Var kanske helt fel. ;-(
 
k-oskarina skrev:
Beröm från mig till Samuel, duktigt! Jag var där (?) och nosade igår men lyckades inte. Ramlade just där (?)över en mängd turister istället. Var kanske helt fel. ;-(

"Byggnaden, som inrymmer lärarutbildningarna än i dag, stod klar 1916 då folkskoleseminariet invigdes. 1964 fick Lärarhögskolan sitt säte här fram till högskolereformen 1977 då den blev en institution vid Uppsala universitet - Institutionen för lärarutbildning (ILU).

Idag utgör ILU en av universitetets största institutioner. Totalt finns ca 2500 studerande inom lärarprogrammet. Institutionen utbildar förskollärare, grundskollärare, gymnasielärare och textillärare. Vidare har institutionen en omfattande verksamhet inom fort- och vidareutbildning av pedagogisk personal. Totalt finns ett hundratal anställda vid institutionen."

http://130.238.25.247/ILU_portal/externt/ilu/ilu.htm
 
k-oskarina skrev:
Beröm från mig till Samuel, duktigt! Jag var där (?) och nosade igår men lyckades inte. Ramlade just där (?)över en mängd turister istället. Var kanske helt fel. ;-(

Jag lägger nu ut en ny bild!

Samuel
 

Bilagor

  • dscf8717w85.jpg
    dscf8717w85.jpg
    49.5 KB · Visningar: 287
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.