Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning - Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
goranlin skrev:
Behöver ni en ledtråd?

/Samuel

Din bild är kanonfin, Samuel. Den är inte självklar för mig och jag har inte haft möjlighet att leta runt i centrum...ännu.
Ja, en liten, liten vink kanske vore bra.
Vet inte vad de andra tycker, men de verkar ju väldigt tysta...
Möjligt att du skulle ringa in området något.

Upptäckte att Göteborgarna tagit efter vår Utmaningstråd. Ev. var det Borås som började.
/Ulla
 
Hundbom skrev:
Nej, ingen ledtråd! jag lovar att fotografera imorgon!

Då ökar ju spänningen och jag borde kasta mig ut ikväll egentligen...men kommer precis från de centrala delarna...så chansen är din eller någon annan som känner av spänningen. ;-)
 
goranlin skrev:
Det ligger mellan Konsum och järnvägen!

Lycka till! /Samuel

Vi skall lösa detta, Samuel! Men hittar jag motivet så hinner jag väl inte hem innan någon hunnit före och plockat in bilden just här. Din far har hunnit före mig säkert mer än en gång. ;-) Tror han har närmare till sin dator.
/Ulla
 
Förlåt, vänner, att jag inte höll mitt löfte.

Jag vet alltså exakt vart det ligger, men har blivit sjuk och kan inte ta mig ut och fota. Så spring ut på en gång, vetja, innan jag piggnar till!
 
Jamas skrev:
Lärarutbildningen ligger ju inte speciellt centralt utan ute vid Fyrishov (nästan..).

Tävlingen avgränsas geografiskt till innerstaden och de tätbebyggda områdena i direkt anslutning. En tanke med utmaningen är att hitta ovanliga platser i/nära innerstaden.


Luthagen: Tätbebyggt? Ja. I direkt anslutning till innerstaden? Typ.
 
Sådär, första "vinsten"! Huset ligger i korsningen Dalgatan/Vindhemsgatan i norra Luthagen. För övrigt en mycket vacker del av Uppsala.
 

Bilagor

  • img_8734.jpg
    img_8734.jpg
    21 KB · Visningar: 226
goranlin skrev:
Här är tornet som också fanns med på en tidigare bild nyligen...


Hahaha! Otroligt, jag tänkte inte på att det var samma torn/byggnad. Great minds think alike...

Vi kanske kan skapa en karta där det syns vilka byggnader som fotats hittills? Finns det någon webkarta med den funktionen?

Dåså, din tur Göran!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.