Annons

Utmaning - Helsingborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Och du lyckades hitta till rätt sida också :)
Snyggt jobbat!
(Fast det kanske blev lite lättare än jag hoppades på iom. omläggningen av trafiken under vägarbetet)

Motiv: Krematoriet Helsingborg
 
Så äntligen hittade jag bilden som jag tänkte lägga upp. Kanske svår, och väljer därför att ge en kryptisk ledtråd som lite hjälp på vägen.

Platsen där man hittar avfotograferat föremål var för någon månad sedan ett hett debattämne, bland annat under fri talan i HD

// Anders
 

Bilagor

  • kontroverser.jpg
    kontroverser.jpg
    50.2 KB · Visningar: 143
Hmmm

Hej på er allesammans.Sen min käraste visade mig denna tråden har jag följt den med stort intresse. Jag har helt enkelt klurat i tysthet. Denna tysthet är härmed bruten. Jag har inte den ringaste aning om var staty-skrället står. Just nu närmar jag mig upplösningstillstånd av nyfikenhet. Kräver en omedelbar ledtråd för att stilla min iver. Hädanefter kommer jag nog att ge mig in i leken lite mer aktivt nu när jag ändå blev tvungen att fixa medlemsskap. Jag har visserligen en plats jag kan tänka mig att den står på. Ta tiden för jag är där om ca 15 minuter från och med nu...

Tills dess

Ha det gött

/C
 
Bakom Olympiaskolan kan man hitta många roliga ting.

Märkligt att det var en av de första platserna som jag tänkte på, för att sekunden senare få en ny tanke om att statyn omöjligt kan stå där. Vad har jag lärt mig av detta... Det är bättre att veta än att tro.

Nu kommer snart en ny bild.
 

Bilagor

  • staty.jpg
    staty.jpg
    53.6 KB · Visningar: 91
Då var det dax...

Kör på, pågar o töser. Är övertygad om att ni fixar detta med lätthet.
 

Bilagor

  • hemlis.jpg
    hemlis.jpg
    31.2 KB · Visningar: 92
Såg precis att min bild blivit väldigt mörk på sidan. Lägger härmed upp en ljusare variant.
 

Bilagor

  • hemlis2.jpg
    hemlis2.jpg
    36 KB · Visningar: 368
Då färden längst hälsans väg äger rum, vidga era vyer o ni kommer att belönas med den bildsköne vishetens konung.

Lycka till...
 
Found it!

hehe efter din ledtråd var det ju inte speciellt svårt :) en tvärgata till hälsovägen, bara en liten bit från Pfizer
 

Bilagor

  • utmaningen1.jpg
    utmaningen1.jpg
    46.6 KB · Visningar: 280
Mitt bidrag

Eftersom jag är hyffsat säker på att mitt "svar" var rätt ;) så tar jag mig friheten och lägger upp nästa bild.. happy huntin'
 

Bilagor

  • utmaningen1-svar.jpg
    utmaningen1-svar.jpg
    51.3 KB · Visningar: 282
Södergatan bör inte vara helt fel... Eftersom jag oxå är ganska säker och ska på semester tar jag mig friheten att lägga upp en riktigt svår. Guldstjärna till den som knäcker denna nöt.
 

Bilagor

  • södergatan.jpg
    södergatan.jpg
    42.4 KB · Visningar: 252
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.