Annons

Utmaning - Helsingborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo, det blir ju en del, nu måste jag dessutom ut och fixa en ny bild om inte Niklas lägger upp någon

// Anders
 
Då så, nu var det dax, tyvärr har jag inte hunnit ut och ta en ny bild, men kompenserar genom att lägga upp två :)

Egentligen bara för att ruska lite liv i tråden såhär efter sommaren och alla semestrar.

Lösning ges genom att lösa antingen den ena eller den andra bilden, eller för den sakens skull båda :)

// Anders
viewpic.htm
viewpic.htm
 

Bilagor

  • 00vs.jpg
    00vs.jpg
    40.6 KB · Visningar: 251
På a svarar jag..

Hejsan!

På a svarar jag: vet inte
och på b svarar jag, muren vid Sofiakällan i Hälsobacken.
 

Bilagor

  • svar.jpg
    svar.jpg
    43.8 KB · Visningar: 231
Linda har därmed löst uppgiften, och kan fortsätta tråden, för Er som vill vara med men känner att den analoga tekniken sätter hinder, min förstabild kommer att återkomma någongång framöver...... men nu är det Lindas tur att ge oss en svårknäckt nöt

// Anders
 
Nya bilden!

Tjoho! Här kommer en ny plats att hitta.. Hoppas ni får trevligt imorgon, ska på bröllop men nästa gång hänger jag gärna på!

ha de!
 

Bilagor

  • hemlis.jpg
    hemlis.jpg
    30.4 KB · Visningar: 209
Skall leta igenom maskinen efter lämpliga objekt, orkar inte ge mig ut en gång till ikväll :)

Kommer det inget före midnatt så får ni snällt vänta till morgonen.
 
Här kommer en med extra krav.

Leta rätt på det välkända motivet och plåta det från samma håll och avstånd.
 

Bilagor

  • utmaning_helsingborg.jpg
    utmaning_helsingborg.jpg
    26.8 KB · Visningar: 118
För att ni inte skall springa ihjäl er och leta efter exakt rätt plats så är det plåtat från en väg och inga långa turer ut i geografin behöver göras.
 
I korsningen Kopparmöllegatan och Pålsjögatan, hästen står precis brevid övergångsstället i kanten av "parken".
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.