Annons

Utmaning - Helsingborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Hyfsat svårt, men ändå så pass unik så den borde gå att känna igen om man någonsin sett den

Kul att tråden fått lite fart i alla fall

// Anders
 
Hej!

Jag är ny på det här men jag vet vart bilden på klockan är tagen det är gammla ringstorpskyrkan som numera heter Sankta Anna kyrka.

Johan Gullberg är det du som gick programmering och webbmanager utbildning för et par år sedan med b.l.a Johan francke och peter "Kakel".
 

Bilagor

  • kyrkklocka.jpg
    kyrkklocka.jpg
    42.3 KB · Visningar: 544
"Den som söker, han skall finna, var det inte det du sa?"

Jajamensan, iaf objektet (och namnet). Kakelfrågan får väl gå till berörd person. :)

Jag som trodde att jag kommit på något lagom svårt den här gången. Jag säger som föregående - bollen är din Rogs!
 
Nästa plats ...

Här kommer nästa plats, vet inte om detta är för svårt eller för enkelt, det är svårt att själv bedömma när man vet vad/var det är.

Men om det blir för tufft så får jag ge lite ledtrådar.

Lycka till

Rogs.
 

Bilagor

  • guesswhere.jpg
    guesswhere.jpg
    46.8 KB · Visningar: 511
Blev lite osäker på plats, men hoppas jag har rätt... om inte är jag i alla fall första med att ha fel....

// Anders
 

Bilagor

  • hmmm.jpg
    hmmm.jpg
    19.4 KB · Visningar: 456
Tyvärr måste säga att det är fel men det ligger inte så långt därifrån fast högre upp..

Bra försök lycka till med nästa gissning.

Rogs
 
Då vet jag nog ganska säkert var det är. Om ingen annan hinner före ska jag försöka få till en bild under lördagen.
Alice
 
Kom igen nu Alice

Jag har varit ute hela dagen för att hitta vart bilden är tagen, klart snön gjorde sitt, men hittade minsann inget.....

Blev dock en hel del andra trevliga bilder

// Anders
 
Jajamensan det är helt rätt plats och monument.
Bra jobbat, då återstår att se vad du kan hitta på för klurighet.

Lycka till

\Rogs
 
Helt otroligt aldrig sett denna utsiktsplats, tänk vad bra att man skapade tråden så man upptäcker nya vyer av HBG

Hoppas nu på en bild jag vet något om, har en bild liggandes som bara väntar på at få komma fram i denna tråden

// Anders
 
Då kommer det en ny här från "arkivet" tagen i höstas. Lycka till!
Alice
 

Bilagor

  • bumling.jpg
    bumling.jpg
    46.5 KB · Visningar: 477
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.