Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning - Helsingborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Kom igen Johan, vill ut i regnet och leta platser...... nästan tre timmar och ingen ny bild, vilken slöseri på tid ;)

EDIT: Såg inte att du skulle vänta tilmorgondagen

// Anders
 
Ledsen att det tog tid med ny bild...fick ta en i panik igår bara för att det skulle komma upp en...
 

Bilagor

  • fire_in_da_south.jpg
    fire_in_da_south.jpg
    31.7 KB · Visningar: 214
Hehe...Det är en hög byggnad...väldigt hög byggnad...och det är en...hmm..."känd" byggnad...alltså inget hyreshus menar jag då...
 
Hotel Horisont...någon som ORKAR fota det så gör det...annars är det fritt fram för ny bild av den som orkar det...


[Edit]
Känns som om tråden dog...inte många som engagerar sig längre...så jag lämnar den oxå...kanske tittar in igen när det är mer fart i den...
 
Senast ändrad:
Får väl åka förbi och ta ett kort så vi får igång tråden igen..... sommaren lär ju också bli ganska död med alla semesterar och frånvarande från bredbandsuppkopplingar....

// Anders
 
Jag kollade faktiskt brandtrappor en hel del, men det var för svåårt helt enkelt. Brandstegar är väldigt lika, och jag lovar att det finns många!

I går när jag ändå körde förbi så tog jag en bild genom bilfönstret.
 

Bilagor

  • horisont.jpg
    horisont.jpg
    41.3 KB · Visningar: 203
Nytt trådnamn: Berömda brandtrappor...

Måste ta mig i kragen i morgon. Har en tanke om var det kan vara. Får se om det är rätt.
 
Ja, bilden heter ju "villa" vill jag minnas... Detta är gaveln av just en mycket känd "villa" i Helsingborg. Den var tyskt konsulat ett tag under Tredje rikets tid. Den omnämns vanligen efter en känd konsul som bodde där, men har nu blivit studenttillhåll. Blev du klokare?
 
Jag var och snurrade vid en byggnad i närheten av hälsokällan...och så hade jag (kanske) redan svaret på bild

Inte rätt bildvinkel, så jag vet inte om det är godkänt. Men förhoppningsvis rätt byggnad i alla fall. Gissar att Camillas bild är från höger gavel på min bild.
 

Bilagor

  • svar.jpg
    svar.jpg
    39.1 KB · Visningar: 167
Tack, Camilla.

Då känner jag att det är min tur att lägga ut en ny bild.
Ledtrådar? Tror inte det kommer att behövas, ni löser det utan alltför många tårar. Så, ut på en stadspromenad i det vackra söndagsvädret nu.
 

Bilagor

  • det.jpg
    det.jpg
    40.9 KB · Visningar: 164
Starkt, Roland. Speciellt med tanke på att du bor så långt norrut. Verkar som du trivs i Helsingborg... Kul med en interiörbild.

Varsågod, det är ditt drag.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.