Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Utmaning - Göteborg
- Trådstartare jakob
- Start datum
Bananafroggyboy
Aktiv medlem
näe... inte rätt ännu... keep on gissing!
Bananafroggyboy
Aktiv medlem
Jajemän! Där satt den! Vid Röda Sten är bilden tagen en fin sommardag då ett tangosällskap flyttat ut från danslokalen och gått ned på bryggan vid det gamla Pannhuset under Älvsborgsbron.
Toppen... Okej RogerR, det är bara att ladda upp en bild och låta folk gissa på! Kul att det blivit lite liv i denna tråd!
/Christopher
Toppen... Okej RogerR, det är bara att ladda upp en bild och låta folk gissa på! Kul att det blivit lite liv i denna tråd!
/Christopher
Bananafroggyboy
Aktiv medlem
hehe.. baggis... Det är andra långgatan, riktning mot Järntorget
Bananafroggyboy
Aktiv medlem
Bananafroggyboy
Aktiv medlem
Javisst, rätt svarat! Det är bara att ta åt sig äran och slänga upp en ny bild!
Bananafroggyboy
Aktiv medlem
Jadu, den var lurig... hAr ingen aning alls får jag säga. Någonstans i hamnen kanske?
Bananafroggyboy
Aktiv medlem
Någonstans vid sjömagasinet då kanske?
Bananafroggyboy
Aktiv medlem
aha okej.. då får jag dra till med någonstans vid Nya Varvet... Låt oss säga vid restaurant Reveljen för att ha ett mer konkret svar...
k-oskarina
Aktiv medlem
Kul att Göteborg också öppnat en Utmaning-tråd. Den skall följas och kollas, troligen bara med nätkontakt...om jag inte råkar ha en mycket liknande bild i mina gömmor, men...
Jag kan ju gissa lite i alla fall...;-) tycker redan ni lyckats få till fina bilder.
/Ulla
Jag kan ju gissa lite i alla fall...;-) tycker redan ni lyckats få till fina bilder.
/Ulla
Flash Gordon
Aktiv medlem
Till en riktig Sjömansbiff behöver man bl.a porter.
En sådan bryggdes det en gång i tiden vid Carnegie bryggeriet.Nu har namnet tagits över av Pripps.
Vid sidan av bruket står ett gammalt porterfat som Karl XIV åt frukost i 1820 vid ett besök vid Lorentska bruket som det då hette. Hoppas de har trevligare lokaler på Novotel.
En sådan bryggdes det en gång i tiden vid Carnegie bryggeriet.Nu har namnet tagits över av Pripps.
Vid sidan av bruket står ett gammalt porterfat som Karl XIV åt frukost i 1820 vid ett besök vid Lorentska bruket som det då hette. Hoppas de har trevligare lokaler på Novotel.