Annons

Utmaning - Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Jajemän! Där satt den! Vid Röda Sten är bilden tagen en fin sommardag då ett tangosällskap flyttat ut från danslokalen och gått ned på bryggan vid det gamla Pannhuset under Älvsborgsbron.

Toppen... Okej RogerR, det är bara att ladda upp en bild och låta folk gissa på! Kul att det blivit lite liv i denna tråd!

/Christopher
 
Gött.. Då kastar jag upp en ny bild... En bild på den nya spårvagnen, M32:an, även Sirio kallad... Frågan är då var befinner vi oss?
 

Bilagor

  • 112.jpg
    112.jpg
    63.8 KB · Visningar: 207
Ok, här kommer en ny utmaning! Var är den här bilden tagen?
 

Bilagor

  • dsc_5468_crop_scale.jpg
    dsc_5468_crop_scale.jpg
    35.4 KB · Visningar: 314
Hamnen är inte så långt från sanningen faktiskt... Inte så långt från ditt tangosällskap faktiskt. Fler gissningar?
 
aha okej.. då får jag dra till med någonstans vid Nya Varvet... Låt oss säga vid restaurant Reveljen för att ha ett mer konkret svar...
 
Kul att Göteborg också öppnat en Utmaning-tråd. Den skall följas och kollas, troligen bara med nätkontakt...om jag inte råkar ha en mycket liknande bild i mina gömmor, men...
Jag kan ju gissa lite i alla fall...;-) tycker redan ni lyckats få till fina bilder.
/Ulla
 
Till en riktig Sjömansbiff behöver man bl.a porter.
En sådan bryggdes det en gång i tiden vid Carnegie bryggeriet.Nu har namnet tagits över av Pripps.
Vid sidan av bruket står ett gammalt porterfat som Karl XIV åt frukost i 1820 vid ett besök vid Lorentska bruket som det då hette. Hoppas de har trevligare lokaler på Novotel.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.