Annons

Utmaning - Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Well, ifall jag nu kan anses godkänd så...
Hoppas att det är ok att jag plockar ngt ur förrådet. Gräset är kanske inte fullt så grönt så här års.

/m
 

Bilagor

  • gbg.jpg
    gbg.jpg
    27.3 KB · Visningar: 641
Kanske inte helt ursvår, men det kändes som om alla andra bilder jag hade liggandes är i det närmaste omöjliga för alla utom de med ett sjukligt intresse för små meningslösa detaljer. Fast, å andra sidan, var hittar man dylika människor om inte här? ;)

/m
 
Min vilda gissning är Haga/Linné nånstans, kanske uppe från Skansen Kronan, men jag är inte säker på det stora tegelhuset till höger i bild.
 
Fixar kanske en bild imorgon.. För det är väl utsiktplatsen nedanför vattentornet i slottsskogen med utsikt mot linnégatan
 
Ingen som har någon koll på det här? Jag körde en vända runt Linné efter lunch i dag, men hittade inte var det var taget någonstans.
 
WaterMelonMan skrev:
Ingen som har någon koll på det här? Jag körde en vända runt Linné efter lunch i dag, men hittade inte var det var taget någonstans.

Jag är inte i Göteborg nu så jag kan inte leta, men jag funderade på om tegelhuset är naturhistoriska museet vid Slottsskogen. Utsikten kunde vara från skansen kronan eller nånstans i slottskogen (observatoriet?).

Man får ju onekligen Linnévibbar liksom :)
 
millimeter skrev:
Jag är inte i Göteborg nu så jag kan inte leta, men jag funderade på om tegelhuset är naturhistoriska museet vid Slottsskogen. Utsikten kunde vara från skansen kronan eller nånstans i slottskogen (observatoriet?).

Man får ju onekligen Linnévibbar liksom :)

Sitter med Hitta.se:s nya satellittjänst och skannar av stan. Börjar luta åt att bilden är tagen från Skansen Kronan i rikning mot Nordhemsskolan (och att det är den röda byggnaden på bilden). Skall kolla upp det på vägen hem.

Riktigt kul med lite detektivarbete =)
 
Jag trodde folk skulle plocka den på direkten, men det är väl kanske inte så superlätt om man inte vet svaret. Jag kände ju inte ens igen Wavrinskis plats i borjan av tråden. :)

Jag skulle gissa på att om någon ger sig ut med kamera och ovanstående diskussion i minnet, så är nog motivet så gott som plåtat.

/m
 
Jo, det var som jag trodde. Bilden är tagen precis utanför muren vid Skansen Kronan.
 

Bilagor

  • img_4033.jpg
    img_4033.jpg
    31.1 KB · Visningar: 552
Lägger upp en ny bild direkt, utan att vänta på godkännande =)

Den här borde de flesta också veta var den är tagen.
 

Bilagor

  • img_3742.jpg
    img_3742.jpg
    35.8 KB · Visningar: 574
Emil-G skrev:
Näpp, trappan på Torsten Henrikssons gångbro vid Lilla Bommen.

För att citera en mattelärare jag hade en gång: "Minst en av er har fel"

(jag och en kompis hade kommit fram till olika svar och tyckte att "bara en av oss har rätt" - det visade sig att båda hade fått fram fel svar).

Men minst en av er har rätt, kan jag dessutom säga =)
 
Janne.B skrev:
Då försöker vi med denna...

Det är synålen på Liseberg från Johanneberg nånstans?

Jag har inget foto av Liseberg, men tråden är död så jag väcker den ändå :) Man behöver väl inte svara med en bild av samma plats? Tråden dör ju direkt då eftersom det blir ett projekt att svara. Jag tycker vi kör med svar och ny bild bara.

Var är detta?
 

Bilagor

  • 619f.jpg
    619f.jpg
    52.8 KB · Visningar: 387
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.