Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning - Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Jupp det ser absolut ut så. Jag va nästan där idag. Hade tänkt ta ett kort men det blev inställ pga regnvåta gräsmattor.
 
En ny att gissa på...

Ok, då kommer en ny bild att gissa på. Kanske lite klurig men det finns ett känt landmärke med på bilden, även om man inte ser så mycket av den.
 

Bilagor

  • fontän.jpg
    fontän.jpg
    66 KB · Visningar: 401
Ny bild

Inga svar än??? För svår bild kanske, så jag gav mig iväg och tog en ny bild i dagsljus från samma ställe.
 

Bilagor

  • gåta.jpg
    gåta.jpg
    41.3 KB · Visningar: 373
Ja! Vet vart den är tagen...dags att rota bland mina mappar för att se om jag hittar en bild från stället.
Edit: Hittade ingen bild :(. Men räcker det med att säga att det man ser i bakgrunden är Götaälvbron och förmodligen är bilden tagen vid lilla bommen/hamntorget, om inte så är bilden tagen på andra sidan bron. :p
 
Senast ändrad:
Jo det är det läppstiftet ligger på, hamntorget/lilla bommen (nästan). Men, vem får rätt svar? Eller krävs en bild också?
 
Jo, det är helt korrekt. Det är inne på gården vid Läppstiftet.

Då kan du ju ta och lägga ut en ny bild så kan vi se om vi kan gissa den.
 
Du var först Fabian så ta du den.
Tror inte det är nödvändigt med någon bild eftersom det inte är någon högre fart på denna tråden eller!
 
Bild på G

Hej alla, grymt kul tråd som jag givetvis skall försöka hjälpa till att hålla vid liv... skall inte ta äran från Jörgen här, men måste bara lägga upp en bild som jag hade i gömmorna på samma vinkel, ungefär...
 

Bilagor

  • masthugg.jpg
    masthugg.jpg
    57.2 KB · Visningar: 266
Såg att tråden var över en månad gammal så jag tar mig friheten och laddar upp en bild... Var är detta? Det bästa är ju om någon kan ta en bild där och lägga upp så den mycket goda grundiden lever vidare...
/Christopher
 

Bilagor

  • bilden.jpg
    bilden.jpg
    73.5 KB · Visningar: 264
den var lätt :) jag har dock inga bilder på platsen. har inte vägarna förbi där förrän till helgen, men om ingen hinner före så...
 
Det dog här inne igen... Igen då... som någon sa ovan... vi kör bara att man skall kunna namnge platsen, sedan läggs en ny bild upp... Här kommer mitt försök till att få liv i tråden. Från sommargöteborg...
 

Bilagor

  • dans.jpg
    dans.jpg
    34.5 KB · Visningar: 337
Skulle gissa på att det är lindholmskajen. Här är enda bilden jag har på den här maskinen som är därifrån.
 

Bilagor

  • lindholm.jpg
    lindholm.jpg
    3.1 KB · Visningar: 301
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.