Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utmaning - Borås

Produkter
(logga in för att koppla)
Då det inte hänt så mycket på ett tag så känner jag att det nu blivit dax för en ny bild i utmaningen.

Här kommer den:
 

Bilagor

  • birdhouse.jpg
    birdhouse.jpg
    41 KB · Visningar: 424
Tänkte dra upp den här tråden igen som hamnade i någon sorts dvala ett tag.
Först en bild på Franks utmaning som togs på kvarteret Anden från korsningen Kungsgatan - Åsbogatan.
Av förklarliga skäl så ser det inte riktigt likadant ut där nu. ;)
 

Bilagor

  • bygge.jpg
    bygge.jpg
    25.2 KB · Visningar: 400
Kul att se att någon vill väcka upp tråden igen. Det var ju ett tag sedan något hände. Tycker jag känner igen huset i bakgrunden men kommer inte ihåg vart... återstår att ta reda på.
 
Som ledtråd kan nämnas att byggnaden är ett hus där det har funnits en massa mjölkprodukter tidigare. Nu är det mer studier i huset. ;)
 
SirPeter skrev:
Som ledtråd kan nämnas att byggnaden är ett hus där det har funnits en massa mjölkprodukter tidigare. Nu är det mer studier i huset. ;)

Är det fortfarande studier? Cernera köpte det för ett tag sedan och ska bygga hotell av det. Själv brukade jag hittas på plan fem då det begav sig...
 
Det kanske det inte är längre. Fast det går ofta in personer som ser ut att studera där har jag sett iaf.
Nåväl, ut och ta en bild på statyn nu när du vet var den står. ;)
 
Typiskt!

Nu när jag hittat en kul utmaning, då har sambon åkt till USA med alla kameror :)

Vart fanns förresten den där runda saken som stod i vatten där man skulle klättra upp på en mur? -enda bilden jag inte kände igen, synd att jag inte hittade tråden tidigare.
 
Hehe, imorgon blir det race till den där. ;)
Den står ju inte där man tror att den finns direkt men som tur är så har jag jobbat med att leverera "saker" till parken tidigare.

Någon som hinner före? ;)
 
Här har vi bilden på skylten som finns på vägen ner till Kypesjön, precis i kurvan där vägen in till parken går.
 

Bilagor

  • skylt.jpg
    skylt.jpg
    41.5 KB · Visningar: 398
Statyn ovan var Bergsäterskolan va? (alltså inte den nya utmaningen utan den på kvinnan) Borde jag ha känt igen då jag gick ekonomisk linje där. Men men ;)
 
I väntan på nästa ankrace...

Den här lille killen stod och frös i regnet längst ner i hörnet på busstorget och tittade ut mot viskan
 

Bilagor

  • regnkille_busstorget.jpg
    regnkille_busstorget.jpg
    55.9 KB · Visningar: 380
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.