Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppryckning!!! Varför naket!

Produkter
(logga in för att koppla)
Christerart skrev:
So - you say women have a hard time being accepted as equals because some pose naked - and men like looking at naked women? Do I read that right or have I missed somehting in this tread and the other one you're so busy writing to in order to push your dogmas?

Oh boy - you should live in bible belt in the American South - you'd fit right in.

Nej, inte bara, men det spär på en tendens, som jag sa i inlägget.
Snälla sluta med dina försök att jämföra oss med christian right ( jag antar att det är det du försöker med då du tycker att vi skulle passa i amerikanska bibelbältet), det börjar bli tröttsamt och du är så fel ute.
Om du vill kan du pracka ihop mig med gammal mellankrigs nazism också, jag är naturromantiker och de var de också.

meet face to face

absolutely - I am used to say what's on my mind -

And if you already forgotten = YOU'RE the one who brought up your similarities to the Nazis - if I remember right they had the same attitude as you too when it came to respecting others - remember?

On the other hand - I think it's YOU who are insulting in trying to foist YOUR beliefs on all others - doesn't the bible say something about "live and let live"? How about you do your thing and let others do theirs? Without all the preaching?

Jisses. Det var fasligt vad krig det blev för ett i grunden sansat inlägg, väldigt långt från både nazism, kristen höger och censurivrande i största allmänhet. Det verkar vara ett väldigt känsligt ämne. Återigen: Olav efterlyser e f t e r t a n k e. Inte förbud eller censur.

SKÄRPNING! ALLIHOP!

Vad som började som ett kanske ärligt åsiktsinlägg har urartat via pajkastning till insinuationer närmast liknande personangrepp från flera håll. Jag tycker det är tragiskt när det ska gå så här långt.

Om folk inte kan återgå till att tycka sansat istället för att hitta på undermeningar och försöka lägga ord i munnen på varandra tycker jag de ska hålla tyst. Tycker det vore tragiskt om forumvärdarna måste gripa in och avsluta diskussionen bara för att vi inte kan hålla oss till en rimlig nivå.

Det här är en intressant frågeställning som jag gärna vill läsa/höra mer om. Det är inte roliga tongångar just nu.

Re: meet face to face

Christerart skrev:
absolutely - I am used to say what's on my mind -

And if you already forgotten = YOU'RE the one who brought up your similarities to the Nazis - if I remember right they had the same attitude as you too when it came to respecting others - remember?

On the other hand - I think it's YOU who are insulting in trying to foist YOUR beliefs on all others - doesn't the bible say something about "live and let live"? How about you do your thing and let others do theirs? Without all the preaching?

Ok the discussion between us ends here.

MattiasL skrev:
Återigen: Olav efterlyser e f t e r t a n k e. Inte förbud eller censur.
Om det är det som Olav vill så är jag helt med honom. Jag tror också att många tänker till innan de tar en bild och lägger upp/publicerar den. Finner de då att de inte tycker det är fel med bilden, den bryter inte mot några lagar eller föreskrifter, kvinnan som är på bilden tycker om den och är odelat positiv till den, man kanske till och med kan tänka sig att visa den för mormor. Då är det inte så underligt att man publicerar bilden.

Men... eftersom detta är bedömningsfrågor där personer gör bedömningen utefter personliga erfarenheter och åsikter kan någon annan tycka att denna bild är förnedrande, förtryckande och att det är förkastligt att den togs. Andra kvinnor som ser bilden tycker inte om den eller män som ser bilden projicerar de tankar och associationer de får av denna bild på andra kvinnor.

Vem har rätt? Var ska man dra gränsen? VEM ska dra gränsen?

I denna debatt har allt blivit väldigt polariserat mot slutet. Allt är antingen svart eller vitt. Exempel på extrem polarisering är att man plötsligt kategoriskt påstår "far folk illa av bilderna", när man någon timme innan bara manade lite snällt till folk att tänka efter. Folk far ju inte illa av ALLA dessa bilder och det är något som jag tror Olav också anser och tycker mig kunna utläsa det av hans tidigare inlägg. Men olyckliga formuleringar gör lätt att man spårar ur och då kommer fler extrema generaliseringar.

Det är lätt att ta till generaliseringar när man dragit sina argument och de ändå inte övertygat "motståndarna". Då är det bara att inse att vi ÄR olika och att vi inte kommer längre i debatten med den utgångspunkten.

Låt oss, alla, inse att det finns mer än ETT synsätt och världen är nyanserad, dvs det finns en stor gråzon mellan svart och vitt. Hur man tolkar denna gråzon beror helt och hållet på individen och vi måste vara toleranta och ödmjuka inför att andra har en skiljande tolkning.

maxzomborszki skrev:
Om det är det som Olav vill så är jag helt med honom. Jag tror också att många tänker till innan de tar en bild och lägger upp/publicerar den. Finner de då att de inte tycker det är fel med bilden, den bryter inte mot några lagar eller föreskrifter, kvinnan som är på bilden tycker om den och är odelat positiv till den, man kanske till och med kan tänka sig att visa den för mormor. Då är det inte så underligt att man publicerar bilden.

Men... eftersom detta är bedömningsfrågor där personer gör bedömningen utefter personliga erfarenheter och åsikter kan någon annan tycka att denna bild är förnedrande, förtryckande och att det är förkastligt att den togs. Andra kvinnor som ser bilden tycker inte om den eller män som ser bilden projicerar de tankar och associationer de får av denna bild på andra kvinnor.

Vem har rätt? Var ska man dra gränsen? VEM ska dra gränsen?

I denna debatt har allt blivit väldigt polariserat mot slutet. Allt är antingen svart eller vitt. Exempel på extrem polarisering är att man plötsligt kategoriskt påstår "far folk illa av bilderna", när man någon timme innan bara manade lite snällt till folk att tänka efter. Folk far ju inte illa av ALLA dessa bilder och det är något som jag tror Olav också anser och tycker mig kunna utläsa det av hans tidigare inlägg. Men olyckliga formuleringar gör lätt att man spårar ur och då kommer fler extrema generaliseringar.

Det är lätt att ta till generaliseringar när man dragit sina argument och de ändå inte övertygat "motståndarna". Då är det bara att inse att vi ÄR olika och att vi inte kommer längre i debatten med den utgångspunkten.

Låt oss, alla, inse att det finns mer än ETT synsätt och världen är nyanserad, dvs det finns en stor gråzon mellan svart och vitt. Hur man tolkar denna gråzon beror helt och hållet på individen och vi måste vara toleranta och ödmjuka inför att andra har en skiljande tolkning.

Tack!
Du har rätt att jag kanske har formulerat mig olyckligt i bland och har försökt bett om ursäkt då det har påpekats.
Ditt inlägg summerar ungefär vad jag ville. Kan ibland vara bra att någon utifrån kommer in och summerar då man har trasslat sig in i en diskussion.
MVH
Olav

Jag blir bara så trött.. *suck*
Ska man lägga upp porrbilder på tjejer så finns det säkert andra forum som passar bättre för det ändamålet.

Jag blir äcklad och stött!

Ang. "Julia in action"

Jag blir också fruktansvärt äcklad och stött. En bild som bara "kastar" upp ett kvinnokön rakt i ansiktet. Så osmakligt! Nej, jag är inte avundsjuk, tycker bara att den typen av bilder passar bättre på andra sidor. Vad känner föresten den tjejen om att bli till allmän beskådning?

Nej, är detta en plats för den typen av bilder, då hör jag hemma någon helt annanstans.

Kan säga att jag fotar naket då jag inte vill att klädseln ska spela någon betydelse. (hon/han har inte, varför han/hon det på sig m.m.) men jag vill inte ta någon osmaklig bild utan det ska ha någon form av take i bilden mednågon mening.

John, det är inget fel på naket, det är vackert, om det finns någon tanke och finess bakom bilden. Jag tycker också om att fota mkt hud, men då tänker jag också steget längre med vad jag vill säga. Vissa på FS verkar inte förstå att det kommer att svida när de lägger upp en "uppkäftig" bild som väcker många olika känslor (dessutom utan en bildtext eller förklaring)

Mvh,
Jessica

vbg_snake skrev:
luktar extremvänster

Är det mig du pratar med?

I så fall kan jag säga att din kommentar inte är oväntad. Jag förväntade mig något i den stilen, eller att jag var svartsjuk eller så. Det är den typen av fantasilösa svar man brukar få. Nej, jag är inte extremvänster. Är du bara extremt fördomsfull?

Men herregud! Det är enorm skillnad på naket o porrigt gubb snusk!!!

När ska människor mogna..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar