Tore, om du sagt bilder i stället för bildkvalité hade jag kanske mer förstått vad du menade. Det var ju inte länge sedan en större bildtävling, jag undrar om det inte var bästa nyhetsbild eller någonting sådan som vanns med en bild föreställande en spårvagn och tagen med en mobilkamera. En bra fotograf har naturligtvis bättre förutsättningar att ta bra bilder med en sämre utrustning han/hon har än en sämre fotograf. Jag menar en bättre fotograf ser sin utrustnings begränsningar och rättar sig därefter. En sämre fotograf tar sannolikt sämre bilder än den bättre med likvärdig utrustning. Jag tror inte en bildhuggare som är duktig blir lika handigkappad av att bara få använde ett verktyg i stället för fler, men än sämre bildhuggare får det svårt. Det intressanta här, det har ni väl alla råkat ut för är att den första frågan man får när någon tycker att ens bilder är bra är "men vad har du för kamera, den är väl dyr". Jag brukar alltid kontra med frågan "skulle du ställa samma fråga till en författare om vad typ av skrivmaskin han hade". En annan sak är att det är kul med bra utrustning vilket gör det än roligare att fota vilket i sin tur gör mig till en bättre fotograf;-)
Mvh
JB