Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Undersökning Canon Cashback. Läs första innan du svarar.

Produkter
(logga in för att koppla)

PerHbg

Aktiv medlem
Denna undersökning gäller oss som har haft möjlighet att utnyttja Canon cashback efter köp. Oavsett om vi utnyttjat det eller inte.

1. Vilka har inte skickat in sin cashback för att det var för omständigt?

2. Vilka har skickat in för cachback. (i år eller tidigare år)? och fått pengar och hur länge ungefär fick ni vänta?

3. Vilka har skickat in alla begärda uppgifter men av olika anledningar har ni inte fått er cashback och hur länge har ni väntat?

Efter en tid kan vi se hur det ser ut statistiskt och detta är väl något som vi alla har nytta av? Man kanske tror att just jag har haft otur men hur många är vi egentligen "som haft otur"?
 
Alternativ 2

maj/juni -06 (Eos 5D)
juni/juli -06 (EF 17-40/4L)

Inget som helst strul någon av gångerna. Pengarna kom efter ca 3 veckor.
 
Jag har väntat 7 veckor nu och inte sett röken av några pengar. Ej heller varken hört ett ljud eller fått något mail från dem.
 
Hallå!

Jag köpte en 20D i januari 2006 med Cashback garanti.
Om jag minns rätt så tog det runt en månad innan jag hade pengarna på kontot.
Visst var det lite omständigt men jag är nöjd att möjligheten finns att få tillbaka en del av pengarna, då det inte direkt är en billig hobby man skaffat sig.

// Tobbe
 
2. Vilka har skickat in för cachback. (i år eller tidigare år)? och fått pengar och hur länge ungefär fick ni vänta?


Jag skickade in 2004 för min EOS 300D och fick pengarna insatta efter tre veckor 2 gånger. Så jag fick väl 1800.- om jag inte missminner mig.
 
Kategori 3.
Inskickat för 3 mån sedan, bekräftelsemail efter 6 v. Ser det som en glad överraskning om det skulle dyka upp pengar någon gång i framtiden. Jag bryr mig inte speciellt mycket om rabatten i sig men jag vill ha 700 kr för jobbet att fylla i blanketterna. /Peter
 
Alt 2.
Jag har utnyttjat cashbacken 2 gånger i år. Båda gångerna tog det ca 5 veckor innan jag fick pengarna.

// Jarmo
 
Alt 2

Har utnyttjat det två gånger (5D och 10-22) och det har tagit ca 3 veckor båda gångerna.

Vid köp av 20D kunde man få ett minneskort, det funkade också men tog lång tid innan det kom.

Gick med i Rolling Stones fanclub i våras för att kunna köpa biljetter till Ullevi. Då skulle man få en keps, den kom i förrgår med post från Brooklyn NY.
 
Alt 2. 2 gånger. Första gången ca 4 veckor, andra gången ca 7 veckor. Inget strul. (gäller både kameror och objektiv)
 
Alternativ 2. Gjort det 2 gånger och i båda fallen tog det ca. 3-4 veckor för pengarna att komma.
Har även skickat in för att få ett gratis minneskort vid ett tillfälle. Detta kom ungefär på utsatt tid.
 
Alternativ 2.
Köpte en EOS 400D från tyskland.
Skickade rekommenderat för att vara på säkra sidan, men det tog 10 dagar innan brevet kom fram.
Efter det att jag väntat nästan 6 veckor kontaktade jag både Canon tyskland och Canon sverige. Fick besked att allt såg bra ut. Sen efter ytterligare 2 veckor kom pangarna. Dock inte dom 80 Euro som utlovades på min kartong till kameran utan dom 700spänn som man får i sverige.

Mvh Robban
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.