Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tröttsamt

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker att det är ganska nedvärderande att påpeka att man skrattar ÅT andras bilder men det är juh min tolkning.
Att dessutom tala om bilden är dålig men fortrfarande 100 ggr bättre än dom andra bilderna fotografen lagt upp gör väl inte saken bättre ?

Senast ändrad:
Får man klippa in andras kommentarer här? Den där var det i alla fall inte JAG som skrev och dessutom kommenterar jag inte andras kommentarer här heller. Däremot tycker jag inte man ber folk fara åt H***e oavsett kommentar man fått.
/Lotta

lotelo skrev:
Får man klippa in andras kommentarer här? Den där var det i alla fall inte JAG som skrev och dessutom kommenterar jag inte andras kommentarer här heller. Däremot tycker jag inte man ber folk fara åt H***e oavsett kommentar man fått.
/Lotta

Jomen Lotta nu kommenterade du juh likafullt en kommentar ;-)

Det beror väl på hur du tolkar det. Jag svarade på ditt inlägg, fast nu har du ju klippt bort bitar av det.
/Lotta

Örjan och Lotta, diskussionen verkar föras enbart mellan er och på en låg nivå. Jag stänger tråden så får ni reda ut meningsskiljaktigheten per mail.

SunKi skrev:
Var har du sett våldsporr på fotosidan?
Känns som att vissa är lite väl känsliga ibland, kanske har med religion att göra? Är du religös Bengt-Arne?

Har ingen aning om vilken/vilka bilder ni pratar om, men kan tänka mig att det är bilderna på Elin Marklund (hette hon så?), vilka är bilder där ingen lär ha skadats, finns inget våld med i dom bilderna.

Aja, om jag tänker på något helt annat får ni väl rätta mig :)

Jag har inget emot nakenhet på ett fint sätt, men handbojor på en halvnaken tjej, har koppling till våldsporr. Jag har själv en dotter som är 28år och skulle reagera mycket starkt om hon råkade ut för detta som en sådan bild visar.
Jag fattar inte hur man kan gilla något sådant här.

elmfeldt skrev:
Örjan och Lotta, diskussionen verkar föras enbart mellan er och på en låg nivå. Jag stänger tråden så får ni reda ut meningsskiljaktigheten per mail.

Helt ok. Nej förresten. Vi kan nog strunta i det. Jag kommer ändå inte kommentera något mer som det är nu.

Jag stänger tråden. Den är alldeles för splittrad och tidvis låg nivå. Starta nya seriösa trådar med ett ämne.

Jag hoppades det skulle framgått i tråden men inser att det inte gör det riktigt. Jag är helt enkelt less på att andra kommenterar andras kommentarer. Och detta handlar om mer än de två? bilder som tråden hakats upp på och om fler än Örjan som kommenterar andras kommentarer.

Senast ändrad:
Javisst.. det är jättejobbigt när andra medlemmar kommenterar andra medlemmars kommentarer, men jag förstår fortfarande inte varför du tar det så hårt? Är det dina kommentarer/bilder som kommenteras, för handlar det om 3:dje persons bilder som blir kommenterade som sedan får en kommentar på kommentaren så begriper jag faktiskt inte alls varför du orkar bry dig?

Det rör ju inte dig om så är fallet. Vet faktiskt inte vilka 2 bilder som åsyftas, men du kan ju maila länkarna till mig så förstår jag kanske din synpunkt bättre.

Visst. I några fall skulle det kunna vara mina kommentarer. Dock inte av de som omtalas i denna tråden hittils. Jo en förresten.. fast jag har i och för sig inte varit elak heller så oftast kanske det är andra som drabbas.
Men senaste tiden känns det ju mest som att hur j***a konstruktiv man än försöker vara så är det bara gnäll. Antingen via den här vägen att någon annan kommenterar kommentarerna, via mail eller svarskommentarer under resp. bild. Jag ger upp.
/Lotta

PS. Det är ju inte två bilder det handlar om heller DS:

Bengt-Arne skrev:
Man måste ha rätt att utrycka sin åsikt om sådant man inte gilla.
Jag tar helt avstånd mot bilder som har våldsporr inslag.

Blir det fler av den typen av bilder, lämnar jag med flera fotosidan.

Man kan ju associera allting. Och om du relaterer dessa bilder till våld och porr..Så kan du ju skriva en mail till redaktionen. En sak är säker. Om David och kompani tycker att "porrbilden" inte hör hemma på den här sidan så försvinner den säkerligen. Men annars får du nog bara acceptera och blunda nästa gång du ser något som upprör dig. Fotosidan är till för alla!

Jag har inte sett några våldsporrbilder på den här sidan. Men där tror jag nog att din och min syn på bilder med någon form av naken hud är väldigt olika.

Är det en öppen klagan mot redaktionen, när du skriver att du och andra vill lämna sidan?

Hilsen Peter

Jag har sett EN bild som jag klassat som porr på fotosidan under den tid jag varit medlem och det är ingen av de omtalade här. Men jag förstår att de här bilderna väcker debatter och att känslorna för dem är olika från person till person.

Min mening då jag startade tråden var inte att diskutera dessa bilder utan syftet var något helt annat. Och bakgrunden ligger betydligt längre bak i tiden än det senaste dygnet. Dessutom har det kommenterats både kommentarer jag fått och gett under min tid som medlem så det här ÄR inget nytt, fast det förvärrades nog då de omtalade bilderna laddades upp.
/Lotta

swede skrev:
Man kan ju associera allting. Och om du relaterer dessa bilder till våld och porr..Så kan du ju skriva en mail till redaktionen. En sak är säker. Om David och kompani tycker att "porrbilden" inte hör hemma på den här sidan så försvinner den säkerligen. Men annars får du nog bara acceptera och blunda nästa gång du ser något som upprör dig. Fotosidan är till för alla!

Jag har inte sett några våldsporrbilder på den här sidan. Men där tror jag nog att din och min syn på bilder med någon form av naken hud är väldigt olika.

Är det en öppen klagan mot redaktionen, när du skriver att du och andra vill lämna sidan?

Hilsen Peter

Jag har inget emot naket, men när en tjej ligger på knä halvnaken med handbojor är väl så nära våldsporr man kan komma. Sätter man inte en gränns någonstans kommer den här typen att expandera med riktigt råa saker.
Jag vet att det är fler i min ålder som reagerar men som avstår att yttra sig.
Men jag tillhör dom säger vad jag tycker och tänker.

lotelo skrev:
Jag har sett EN bild som jag klassat som porr på fotosidan under den tid jag varit medlem och det är ingen av de omtalade här. Men jag förstår att de här bilderna väcker debatter och att känslorna för dem är olika från person till person.

Min mening då jag startade tråden var inte att diskutera dessa bilder utan syftet var något helt annat. Och bakgrunden ligger betydligt längre bak i tiden än det senaste dygnet. Dessutom har det kommenterats både kommentarer jag fått och gett under min tid som medlem så det här ÄR inget nytt, fast det förvärrades nog då de omtalade bilderna laddades upp.
/Lotta

Lotta! Förlåt att jag klampade in så där. När det kom upp en vinkling till till dom här bilderna kunde jag inte styra mina känslor.
Du har rätt!

Bengt-Arne skrev:
Lotta! Förlåt att jag klampade in så där. När det kom upp en vinkling till till dom här bilderna kunde jag inte styra mina känslor.
Du har rätt!

Det är lugnt;) Jag hoppas själv att bildägaren flyttar över diskussionen till forumet. För DÅ ska jag också tycka till;)
/Lotta

Jag skulle nog vilja klassa vissa bilder på forumet som porrbilder och bilden med en halvnaken tjej i handbojor visar ju dessutom en person i förnedring. Fast det är svårt att dra gränser. Frågan är dock vad som är viktigast, att ha kvar seriösa fotografer som Lotelo på forumet eller ha kvar spekulativa fotografer som tydligen aktivt förtrycker andra människor och tar kort på detta… På mej verkar det vara sadistiska bilder.
Har forumledningen redan gjort ett val här?

När det gäller regelverket så är det redan idag inte tillåtet att göra kommentar på kommentar. I varje fall för mej är följande utdrag ur regelverket fullkomligt klar:
…"Likaså är kommentarsfunktionen inte ett diskussionsforum. Kommentarsfunktionen är till för att kommentera bilden, inte vare sig motivet eller fotografen. Men ta gärna upp en diskussion i forumet om du vill ta upp något till diskussion. ”
Det är alltså bilderna som ska bedömas…

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar