Är nog mer troligt att det beror på antivirusprogrammet, laptopen i sig eller drivrutiner än win7.
Saker självdör heller inte utan vidare, det finns alltid en orsak. Men den okunnige skyller nog gärna ofta på windows och menar att osx är så mycket bättre.
Att ni kör xp på jobbet beror väl till stor del på att det praktiskt taget skulle vara omöjligt att administrera (nåja, oerhört mycket krångligare i alla fall) ett mac-nätverk på ett sådant sätt man kan med ett windows-dito i kombination med att det vore en väldigt stor investering att byta till 7:an när det redan funkar med xp.
Du slår knut på dig själv nu
1. Windows XP är enligt dig så dåligt att det är helt irrelevant att jämföra med mac osx anno 2006
2. Med win 7 är allt problemfritt
3. När mac-maskinerna tuffar på och win 7 maskinen strular så har det inte med windows att göra
4. Du säger att det är en väldigt stor investering att byta från winXP (som är dåligt men fortfarande används på många företag) till win7 som är problemfritt. Kostnaden för ett IS/IT system är konstant på ett företag, vare sig man behåller eller byter system. Undantaget om man kan ändra mängden support/arbetstid som går åt för driften, då kan ett nytt bättre system ge lägre kostnader...
5. Jag är tydligen okunnig om operativsystem trots att jag skrivit flera stycken och jobbat med utveckling av datorsystem i 20 år. Hur många OS och drivrutiner har du skrivit? Du kanske jobbar på microsoft...
6. Om windows 7 inte fungerar bra så har man valt fel hårdvara eller drivrutiner. Hur väljer man hårdvara i en laptop? Byter du chipset i dina och skriver egna drivrutiner?
Hela poängen med inläggen från min sida var just att jag jobbar med sånt här och kör windows hela dagarna på jobbet och har gjort så sen windows 3.0 MEN när jag nu sett vad lite arbete som krävs för att använda en mac-dator med OSX så tycker jag att det är bättre.
Har en kompis som är rätt hardcore windows/MS fanboy och han deklarerade nyligen att nu kommer de nya windows mobile telefonerna som kommer att sopa banan med iPhone m.fl eftersom MS nu tagit fram det ultimata OS:et för smartphones
Minns ni Windows CE? Tablet PC (föregångare till iPad med windows)? Zune mediaspelaren med "plays for sure" (MS DRM som i praktikten betyder "will not play at all") osv osv. Den röda tråden är användarupplevelsen
OT
Varför blir sådana här trådar så långa? De har ju inget med foto eller bilder att göra. Vi borde ladda upp och kommentera bilder istället eller kanske skriva inlägg om vad som är en bra bild och varför man tycker det...