Fotosidan är en av de hemsidor som jag oftast besöker. Foto är min största hobby och genom åren sedan jag gick med har jag haft stor glädje av den. Dels som en nyhetskälla om foto, dels genom att det som diskuterats i forumen har varit givande på många sätt, dels genom att jag kunnat köpa och sälja fotorelaterade artiklar till folk som varit mindre anonyma än det man hittar på Blocket eller Tradera.
Av och till, kanske mest till, har jag varit betalande medlem. Det har inte kostat särskilt mycket.
Jag tycker att det är lite närsynt, eller kanske trångsynt, att blir djupt upprörd över ett reklaminslag här. Visst, det kan vara lite störande men inte är väl Fotosidan särskilt störande jämfört med de flesta andra ställen där man möter reklam. Att man är upprörd över det som händer på andra ställen är väl inte fotosidans fel. Jag kan leva med den reklam som visas här om det hjälper att sidan fortsätter att vara ett forum som det är nu.
Sten-Åke Sändh, men även andra, lägger enormt mycket tid på att skriva här och att uttrycka sina tankar om många olika ämnen. Så mycket tid att jag förundras över att man störs så mycket av de få sekunder det tar att ta sig förbi den störande reklamen.
Jag brukar inte skriva särskilt ofta eller långt men för balansens skull, som motvikt till många andra inlägg i denna tråd ville jag skriva och uttrycka min mening.