Inloggningssidan har en egen länk, så det är fullt möjligt att gå direkt dit, men jag vet inte om annonsen ligger så att den utlöses där eller inte.
Stämmer. Det är denna https://www.fotosidan.se/login.htm
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inloggningssidan har en egen länk, så det är fullt möjligt att gå direkt dit, men jag vet inte om annonsen ligger så att den utlöses där eller inte.
Det håller jag helt med om. Det som inte ligger i Googles affärsintressen (de får ju inte oftast pengar för den typen av banners de vill stoppa) bryr de sig inte så mycket om, medans de porrannonser som betalar Google bra trycker de igenom oavsett inställningar (de vill inte missa de intäkterna).
Bör nämnas i sammanhanget att Google tvärtom har hårda regler och tillåter definitivt inte porr.
Sedan kan jag hålla med Per D om att Google, likt många amerikanska företag med annonser, verkar ha rätt godtyckliga regler kring nakenhet och relaterade ämnen. Ömsom puritanskt, ömsom släpper de igenom grovt sexistiska annonser.
Hej!
Nikon vet att Fotosidans medlemmar är en perfekt målgrupp och därför annonserar de här. Annonspengar är en viktig del för att verksamheten skall gå runt. En annan viktig del är Plus-medlemskap (14 kr / mån) som ger tillgång till smarta funktioner och också möjlighet att stänga av stora annonser. https://www.fotosidan.se/membershop/plus-extra.htm.
Hälsningar
David
Ja, det är ju alltid något att man kan vara plusmedlem på Fotosidan i 2806 månader, eller nästan 234 år, innan man kommer upp i samma kostnad som för Nikon D850.
Tillägg: Helt korrekt räknat på årspriset blir det 2773 månader eller 231 år.
Tror du inte Nikon D850 är billigare om 231 år?
Menar du fotnoten?Ledsen att jag väcker den här gamla tråden, men nu är det inte längre "tråkigt" med blockerandet. Nu när Nikons marknadsfolk slagit knut på sig i usel copy och/eller översättning är det faktiskt riktigt roande att se annonsen.
Menar du fotnoten?