Annons

Trådlös fjärrutlösare till 5D Mark II

Produkter
(logga in för att koppla)

silfver

Aktiv medlem
Hej!

Jag är på jakt efter en trådlös fjärrutlösare till min Canon EOS 5D Mark II. Finns den? Jag har inte hittat när jag söker...

Tack på förhand

r\ Jag är ute efter något mer avancerat än RC1. Finns det någon med funktion där man kan ställa in längre slutartider etc?
 
Senast ändrad:
Jag använder själv Pocket Wizard för trådlös bildtagning, men den gör inget mer än ta bild. Ganska säker på att det inte finns någof annat. Däremot om man kör med dator + USB-sladd (finns uppåt 15 meter), så kan man använda Canons programvara och få full kontroll.
 
Du ska ha en Canon RC-6. Då kan du även hantera filmning kontra stillbilder med fjärrkontrollen. Dessutom är den så liten att den lätt kan sitta i sitt fodral på kameraremmen.
 
Om du inte visste det innan så är det så att RC-6 har en omkopplare för omedelbart eller två sekunder fördröjt avtryck. Om man då ställt om kameran för filmning kommer kameran att tolka den inställningen som antingen start/stopp av video eller som att ta en stillbild mellan eller i videoklippet.

Men fjärren måste ha den där omkopplaren för bums eller om två sekunder för att det ska fungera som avsett.
 
Om du inte visste det innan så är det så att RC-6 har en omkopplare för omedelbart eller två sekunder fördröjt avtryck. Om man då ställt om kameran för filmning kommer kameran att tolka den inställningen som antingen start/stopp av video eller som att ta en stillbild mellan eller i videoklippet.

Men fjärren måste ha den där omkopplaren för bums eller om två sekunder för att det ska fungera som avsett.
Jag är inte helt med på hur du menar. Måste jag ha ytterligare en pryl?

Jag vill ha fjärren till att kunna ta stillbilder, jag filmar aldrig. Då vill jag kunna skjuta iväg några rutor från avstånd smidigt.
 
Fick fjärren i dag och har prövat den. Fungerar rätt bra! Det enda jag saknar är att den ska fokusera också! Gör Giga T Pro II det?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.