riotstar
Medlem
alltså, har inte alla överanalyserat frågan något..de flesta tjejer jag känner som fotar självporträtt gör det för att det är praktiskt..man behöver inte stämma träff med någon modell, man kan posa hur löjligt som helst (till skillnad från att be någon man kanske inte känner så bra att göra löjliga poser), man kan fota sig själv mitt i natten och göra 5 timmars photo sessions utan att dras med en trött och sur modell..dessutom är många nog också lite blyga och om de då inte råkar ha en massa fotogeniska nära vänner så kanske de inte vågar ta kontakt med en modell...när det kommer till nakenbilder så är det ju också mindre nervöst att fota sig själv naken än att be en modell ta av sig kläderna..detsamma gäller väl för att dessa självdestruktiva bilder, jag skulle iaf ha problem med att be en modell smeta i sig i fejkblod och ligga på badrumsgolvet och leka död...anledningen till att män då inte fotar sig själva i lika stor utsräckning är väl helt enkelt att de vill fota tjejer för foton på tjejer uppmärksammas mycket mer (dessutom tycker väl många, inklusive mig själv, att tjejer är väldigt mycket mer estetiskt tilltalande än killar)(och snälla, starta ingen arg debatt om att män inte alls är fula nu, jag råkar personligen bara ha extremt svårt att hitta män som jag finner snygga)(jag hittar iofs många 20-30-åriga japanska män jag finner snygga men när jag visar bilder på dem för folk så tror de alltid att de är 16-åriga japanska skolflickor så de räknas nog inte)...kontentan av mitt inlägg är väl helt krasst att kvinnor fotar sig själva, om de gillar sitt utseende (vilket jag t. ex. inte gör och därför fotar jag aldrig självporträtt) , därför att det är ett enkelt och praktiskt sätt att fota porträtt och att män oftast inte fotar sig själva eftersom de oftast inte ser ut som snygga tjejer men snygga tejer råkar vara det motiv som många män vill fota...
Vänligen observera att mitt inlägg är ganska hårt generaliserande, jag vet att det finns män som gillar att fota män, och att det kan vara lite svårt att hänge med i för jag orkar aldrig korrläsa saker jag skriver
Vänligen observera att mitt inlägg är ganska hårt generaliserande, jag vet att det finns män som gillar att fota män, och att det kan vara lite svårt att hänge med i för jag orkar aldrig korrläsa saker jag skriver