Annons

Tjejer som fotar sig själva

Produkter
(logga in för att koppla)
alltså, har inte alla överanalyserat frågan något..de flesta tjejer jag känner som fotar självporträtt gör det för att det är praktiskt..man behöver inte stämma träff med någon modell, man kan posa hur löjligt som helst (till skillnad från att be någon man kanske inte känner så bra att göra löjliga poser), man kan fota sig själv mitt i natten och göra 5 timmars photo sessions utan att dras med en trött och sur modell..dessutom är många nog också lite blyga och om de då inte råkar ha en massa fotogeniska nära vänner så kanske de inte vågar ta kontakt med en modell...när det kommer till nakenbilder så är det ju också mindre nervöst att fota sig själv naken än att be en modell ta av sig kläderna..detsamma gäller väl för att dessa självdestruktiva bilder, jag skulle iaf ha problem med att be en modell smeta i sig i fejkblod och ligga på badrumsgolvet och leka död...anledningen till att män då inte fotar sig själva i lika stor utsräckning är väl helt enkelt att de vill fota tjejer för foton på tjejer uppmärksammas mycket mer (dessutom tycker väl många, inklusive mig själv, att tjejer är väldigt mycket mer estetiskt tilltalande än killar)(och snälla, starta ingen arg debatt om att män inte alls är fula nu, jag råkar personligen bara ha extremt svårt att hitta män som jag finner snygga)(jag hittar iofs många 20-30-åriga japanska män jag finner snygga men när jag visar bilder på dem för folk så tror de alltid att de är 16-åriga japanska skolflickor så de räknas nog inte)...kontentan av mitt inlägg är väl helt krasst att kvinnor fotar sig själva, om de gillar sitt utseende (vilket jag t. ex. inte gör och därför fotar jag aldrig självporträtt) , därför att det är ett enkelt och praktiskt sätt att fota porträtt och att män oftast inte fotar sig själva eftersom de oftast inte ser ut som snygga tjejer men snygga tejer råkar vara det motiv som många män vill fota...
Vänligen observera att mitt inlägg är ganska hårt generaliserande, jag vet att det finns män som gillar att fota män, och att det kan vara lite svårt att hänge med i för jag orkar aldrig korrläsa saker jag skriver

ariadne skrev:
jag tror att tjejer i regel har sämre självförtroende än killar.

Det tror inte jag. Killar har också dåligt självförtroende, men tjejer har självförtroende nog att våga erkänna att de har dåligt självförtroende.. =)

/Adrian som gärna rör till det om det är nödvändigt

Re: Mycket kvinnokroppar!

arleklint skrev:
Jag gillar av helt hetrosexuella skäl kvinnokroppar, men konstaterar att dom är oerhört överrepresenterade på fotosidan.

Finns det några som kan tänka sig att fota män? Finns det män som kan tänka sig att fota sig själva?

Jag tittar igenom mina bilder och märker att där, bortsett från min kompis spädbarn, endast är bilder på karlar.

Och ändå tittar jag hellre på kvinnor än på män =)

/Adrian som gärna ser att några av medlemmarna inte förväxlar positivism med att tänka positivt, som i glatt. (syftar inte på dig, Janne =))

Adrian82 skrev:
Killar har också dåligt självförtroende, men tjejer har självförtroende nog att våga erkänna att de har dåligt självförtroende

Jösses!
Det där kommer att bli en klassiker. Kommer att hamna i samma påse som "I have a dream", "Ich bin ein Berliner" och de bästa av sir Winston Churchills många odödliga sägningar.

lynxx skrev:
Jösses!
Det där kommer att bli en klassiker. Kommer att hamna i samma påse som "I have a dream", "Ich bin ein Berliner" och de bästa av sir Winston Churchills många odödliga sägningar.

Haha, jag vet inte om jag ska tacka eller gråta. 'Ich bin ein Berliner' blev ju, enligt vad jag hört, lite tokigt. Ein Berliner är väl en macka, eller hur det nu var? =)

Fast jag slänger ödmjukheten åt sidan och säger tack ändå. Det var ju ganska lustigt trots allt. =)

/Adrian

Adrian82 skrev:
Haha, jag vet inte om jag ska tacka eller gråta. 'Ich bin ein Berliner' blev ju, enligt vad jag hört, lite tokigt. Ein Berliner är väl en macka, eller hur det nu var? =)

Fast jag slänger ödmjukheten åt sidan och säger tack ändå. Det var ju ganska lustigt trots allt. =)

/Adrian
En syltmunk om vi ska vara petiga.. ;)

Re: Re: Mycket kvinnokroppar!

Adrian82 skrev:
/Adrian som gärna ser att några av medlemmarna inte förväxlar positivism med att tänka positivt, som i glatt. (syftar inte på dig, Janne =))

Hahaha! Näe, det är jag som är full och dum eller sitter med hjärnsläpp! Positivist är något helt annat, det borde jag noterad redan när jag skrev det... Kul att jag (ofrivilligt) lyckades lura med mig fler i fördärvet! Och att det finns människor som har huvudet med sig och tillrättavisar lite lagom diskret!

/Martin

"Jag bekämpade positivismen därför att positivisternas hela strävan gick ut på att vara verklighetens lydiga notarier och ingenting mer."

Jag kanske skulle kalla mig för positiv-man istället? Då kunde vi ha ännu roligare! Men det är klart, jag saknar min positiv-apa. Utan den är det svårt att se positivt på tillvaron så att säga... :)

Jag kan bara svara för mig själv och jag fotar mig själv helt av egoistiska skäl jag vill ha full kontoll av bilden och få all respons. Det är jag på bilden och jag som tagit den. Det är inte nån annan som kan ta åt sig äran eller kritiken.

Till frågan varför det ofta är sånna destruktiva bilder så tror jag att det är en respons på alla sexitiska bilder som finns här oxå. Som för att visa att man faktikst kna må dåligt av det och även om man är naken och snygg. så kan man må dåligt.
Detta är bara va jag tror. kan ha helt fel då jag inte känner de som fotar och det är väldigt personligt så.

Cederbom skrev:
Jag kanske skulle kalla mig för positiv-man istället?

Om jag vore du så skulle jag inte vara övertydlig med det där "positiv-man".
I gayvärlden t ex kan det ha helt andra betydelser... (Med en gliring åt tidigare inlägg i samma tråd).

Roger> Hehe, kan tänka mig det ja! Nu rör jag mig inte så mycket i dom kretsarna, och om jag gjorde hade det knappast varit en större nackdel... Vad hände med den dansande apan som tiggde pengar? ;)

Nä, inte jag heller men på tal om apor. Om vi inte får några killar (oss själva inräknade) att ställa upp som modeller så kan vi ju slå några plåtar på dina dansande apor. Lika håriga och lika enfaldiga (så slapp du säga det, Christel)...

Adrian82 skrev:
'Ich bin ein Berliner' blev ju, enligt vad jag hört, lite tokigt. Ein Berliner är väl en macka, eller hur det nu var? =)
/Adrian

Fel!
Det är en slags munk, alltså en kaka, som kallas i Berlin för "Pfannkuchen".
Därför blev det inte tokigt, eftersom Kennedy sa detta i Berlin. Jag var ögon- och öronvittne i juni 1963.

bjanha skrev:
Noterar att väldigt ofta har kvinnliga medlemmar på fotosidan album och bilder med självporträtt i någon form. Har man som tjej ett större behov av att fotografera sig själv och lägga ut för allmän beskådning? Visst finns det några exempel på manliga motsvarigheter, men siffran verkar inte vara ens i närheten av tjejernas.
Är det tyngsta argumentet som tjej vid kameraköp att kunna fotografera sitt ansikte?

Hur tänker ni egentligen?

Noterar att det till övervägande del är killar som har svarat... :)

Trevlig helg på er!

Jag tror att alla människor är exibitionister innerst inne, vare sig vårt val är att se på kön som något essensiellt eller kulturellt. Vi är alla påverkade av den kulturellt skapade nakna och utseendefixerade värld vi lever i just nu. Där det kulturellt skapade kvinnliga könet är mest utsatt på grund av den makt som tillskrivts män under en mycket lång tid.

lynxx skrev:
Wolfgang: Du har inga bilder på den då nya muren?

Nej, tyvärr inget foto, eftersom jag inte fotograferade alls på den tiden utan jag började min "fotokariär" med smalfilm. Men på dubbel-8-smalfilm har jag 4 minuter.
Det är märkligt egentligen, eftersom jag bodde endast 1 km från muren på västsidan.
Man tyckte att muren var så hemsk att man inte ville fotografera den. Svårt att förstå idag.

Wolfgang skrev:
Det är märkligt egentligen, eftersom jag bodde endast 1 km från muren på västsidan.
Man tyckte att muren var så hemsk att man inte ville fotografera den. Svårt att förstå idag.

Tycker inte att det låter konstigt, muren var väl nåt man slog ifrån sig, eller?

Larsa/som har en tysk svärfar som har berättat lite...

Wolfgang skrev:
Fel!
Det är en slags munk, alltså en kaka, som kallas i Berlin för "Pfannkuchen".
Därför blev det inte tokigt, eftersom Kennedy sa detta i Berlin. Jag var ögon- och öronvittne i juni 1963.

Jo, det var ju mer eller mindre utrett redan. Man hur du får det till att det inte är fel att kalla sig själv för en munk för att man är i Berlin får jag inte ihop?

Har du lust att förklara?

Mvh. Adrian

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto