Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Titta Det Snöar!

Produkter
(logga in för att koppla)
Efter snöovädret kommer dessa små oskygga gynnare fram. Invaderade trädet utanför mitt fönster, så det har inte blivit så mycket pluggande som jag planerat.

Fredric

Bilagor

• 473.jpg
    473.jpg
    39 KB · Visningar: 288
Kul att ni får snö i sydliga nejder också.
Skotta snö är bara bra för kroppen.
Åtminstone är det vad man intalar sig i maj när det kommer nåt eftersläntrande snöoväder.
Skämt och sido är ju snön väldigt viktig när den ger mycket av ljuset nu och framöver ett tag.
Hoppas att ni får en riktigt snörik vinter.
Mvh/-Anders

-Catherine- skrev:
Åh vilken vacker liten pippi, vad är det för sort?

/catherine

Precis! Sidensvansar är tacksamma fotoobjekt, ganska oskygga och lätt att upptäcka då de ofta flyger mellan buskar och träd i allt från mindre sällskap till stora flockar. Se är dom ju väldans vackra med!

- Fredric -

Vy från jobbet

Tog en bild från rummet, genom öppet fönster, innan jag gick hem idag. Ljuset blev så kul: Det gula ljuset på snön kommer från huset där jag jobbar. Elljusslingan lyser grönaktigt. Det röda ljuset i mitten är solen som är på väg ner och slutligen är det nog E4ans natriumljus som lyser i vänsterkanten.

Bilden är tagen något uppåt för att få med träden och slippa se det fula staketet.

Bilagor

• _dsc2065.jpg
    _dsc2065.jpg
    34.7 KB · Visningar: 217
Borde väl ha titeln "Titta det har snöat" men så här ser det ut i Insjön (Leksands kommun) idag.
Utsikt från arbetsrumsfönstret. Och inte har jag skottat till gäststugan heller.......

Bilagor

• från fönster-s.jpg
    från fönster-s.jpg
    45.1 KB · Visningar: 184
Då har första "riktiga" sön kommit här också. Inte mycket, men mer verkar vara på gång, i alla fall vad man kan se på de "lätt" manipulerade molnen :)
Golfklubborna är lagda i malpåse (nån vecka eller så).

Bilagor

• snödag4.jpg
    snödag4.jpg
    38.3 KB · Visningar: 166
Försöker bifoga en bild på ett annat snyggt vintermotiv, men icke sa Nicke!

Bilden är mindre än 50 kB samt mindre än 400x400 pix. Är det någon ruta som ska bockas i eller av eller nå't? Bilden kommer bara inte med! YNF!!

Oscar, ständig ovän med datorer...

Västerås lördag. Mycket snö här också. Vet inte vad det beror på men fåglarna verkar ha blivit mycket mer aktiva sedan snön kom. Här är en besökare i trädgården.

Bilagor

• fagel.jpg
    fagel.jpg
    41.9 KB · Visningar: 238
Snö. Underbart.

Äntligen så kan man få lära sig hur det är att fotografera vintermotiv.

Här är en bild som jag tog en morgon från mitt sovrumsfönster efter att snöstormen hade lagt sig.

Bilagor

• vintermorgon12.jpg
    vintermorgon12.jpg
    36.1 KB · Visningar: 189
Tror vi i Lappland har minst med snö i Sverige just nu.:(
Men klart och kallt är det.:)
Tog bilden av gungan i dag.
Mvh/-Anders

Bilagor

• snogungal.jpg
    snogungal.jpg
    29.7 KB · Visningar: 156
Senast ändrad:
Tyvärr blev jag för ivrig och skrämde iväg hackspetten :-(

Vinter är otroligt fint, och man ser ju så mycket mer av naturen med en kamera i hand. Ibland kan jag tycka att kameran har sekundär betydelse, den ger mig bara en anledning till att se och titta mer på vad jag har omkring mig.

Bilden är tagen från yttertappan hemma.

Bilagor

• hack.jpg
    hack.jpg
    31.2 KB · Visningar: 117
Den här killen fick erfara att snö kan vara halt oxå...(han klarade sej oskadd). Tagen för ett par timmar sedan i Falköping.
/Brage.

Bilagor

• traktor.jpg
    traktor.jpg
    36 KB · Visningar: 107
ANNONS