Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Titta Det Snöar!
- Trådstartare Graal
- Start datum
-Catherine-
Aktiv medlem
rombo skrev:
Här i Östersund så har det snöat hela natten. Imorse när jag cyklade till jobbet så låg de flesta vägarna oplogade. Just nu så ligger temperaturen på -8.9°C. Hoppas på mer snö för skidåkningens skull! Cykla lugnt alla.
Hur blev det med skidåkningen förresten? Jag har för mig om att det pratades om att skjuta upp det eller att Kalix skulle ta över.
Har jag hört fel?
/Catherine
MWPhoto
Aktiv medlem
Ganska kul att se dessa "första snön-bilderna" från så många olika orter i Sverige samtidigt. Kan man inte hitta på något roligt med alla bilderna. Det är ju nästan en liten specialutställning i sig. Jag skulle inte ha något emot att samla på dem. med info om var och när fotot är taget.
Eller, tänk om man kunde ta någon slags rekord, så många FS:are som möjligt tar en bild på något liknande vid samma tidpunkt. Skittråkigt kanske, jag vet inte.
Eller, tänk om man kunde ta någon slags rekord, så många FS:are som möjligt tar en bild på något liknande vid samma tidpunkt. Skittråkigt kanske, jag vet inte.
Det är ingen dum idé. Vi har gjort något liknande tidigare, måste ha varit ett par tre år sen nu. Rekord blir nog knepigt dock, EDIS blir svårt att slå tror jag.Powershooter skrev:
Per Crona
Aktiv medlem
larsselin skrev:
Snälla Christel! Tänk dig för! Jag har vårdat allt för många cyklister som vurpat i snön. Och de skadas ofta illa. Inte minst av bilister med sommardäck som inte kan bromsa.
Alltså: Cykla inte på vinterväg! Det är livsfarligt!
/Syster Lars
Snälla alla bilister CYKLA så kan alla miljövänliga hälsosamma cyklister som jag slippa bli ihjälkörda av idioter osm inte fattar att vi bor i ett land där det kommer snö varje vinter och att snö+bil=dike/skog/krock/lyktstolpe etc
Maverick
Aktiv medlem
Per Crona skrev:
Snälla alla bilister CYKLA så kan alla miljövänliga hälsosamma cyklister som jag slippa bli ihjälkörda av idioter osm inte fattar att vi bor i ett land där det kommer snö varje vinter och att snö+bil=dike/skog/krock/lyktstolpe etc
Det är väl okej om du fixar så att det är okej med arbetsgivarna att man kommer fyra timmar för sent till jobbet...
/Maverick
Nekomy
Avslutat medlemskap
Att cykla är inte så farligt nu för tiden om man har rätt cykel och rätt däck, för det finns dubbade däck till cuckeln. Nu passar dessa inte på vanliga "gamla" cycklar utan det skall vara MNTB (MountinBikes) eller city hyprider.
Sedan har inte alla cyckel bara för att man är miljö knutte som vissa har fått för sig. Nä det har man för att man kanske inte har råd eller behöver en bil eller för att man vet att man måste röra på sig ibland
Men på tal om det. Cycklar och snö brukar bli bra bilder. Den klassiska är ju snön på sadeln men det borde finnas andra varianter på detta tema och jag undrar om man inte skulle göra ett tema "att färdas på snö och is"?
Sedan har inte alla cyckel bara för att man är miljö knutte som vissa har fått för sig. Nä det har man för att man kanske inte har råd eller behöver en bil eller för att man vet att man måste röra på sig ibland
Men på tal om det. Cycklar och snö brukar bli bra bilder. Den klassiska är ju snön på sadeln men det borde finnas andra varianter på detta tema och jag undrar om man inte skulle göra ett tema "att färdas på snö och is"?
Per Crona
Aktiv medlem
haha, miljöknutte...det var en bra benämning
cykeln är faktiskt ett utmärkt fortskaffningsmedel-i princip gratis, miljövänligt, hälsosamt...men ajajaja så ont man får om man ramlar
kalaside
blir stativ och självutlösare på väg till skolan imorrn
sov gott och halka lagom (så att det är roligt men inte farligt (paradox?)
cykeln är faktiskt ett utmärkt fortskaffningsmedel-i princip gratis, miljövänligt, hälsosamt...men ajajaja så ont man får om man ramlar
kalaside
blir stativ och självutlösare på väg till skolan imorrn
sov gott och halka lagom (så att det är roligt men inte farligt (paradox?)
Per Crona
Aktiv medlem
Maverick skrev:
Det är väl okej om du fixar så att det är okej med arbetsgivarna att man kommer fyra timmar för sent till jobbet...
/Maverick
ge mig mailadress ås ska jag göra ett försök
SmurfMolly
Aktiv medlem
-Catherine-
Aktiv medlem
Redan less...
Femton grader kallt imorse och pelletsbrännarn signalerade slut på pellets. Bara att kliva upp å gå ut i kylan för att hämta mer....
Vintern är inte skoj i alla lägen :-(
/Catherine
Femton grader kallt imorse och pelletsbrännarn signalerade slut på pellets. Bara att kliva upp å gå ut i kylan för att hämta mer....
Vintern är inte skoj i alla lägen :-(
/Catherine
Maverick
Aktiv medlem
Per Crona skrev:
ge mig mailadress ås ska jag göra ett försök
Fixar du gratis hundvakt också?
/Maverick
Per Crona
Aktiv medlem
stoppa hunden i ett paket på posten så tar jag gladeligen hand om det...den kan få dra min pulkaMaverick skrev:
Fixar du gratis hundvakt också?
/Maverick