macrobild
Avslutat medlemskap
Men om det ger honom bättre resultat utefter hans syn på vad som är bra, så har han ju rätt. Jag förstår precis vad du menar, men jag tycker också ofta att du har tokfel just för att du bedömer bildkvalitet bara efter det mätbara.
Nu ska jag vara elak som vanligt...
Mikael Risedal: 0 bilder på Fotosidan
Stefan Ohlsson: 0 bilder på Fotosidan
Helt irrelevant förstås, men visst är det intressant ändå att de som har snävast uppfattning om hur bilder ska presenteras inte visar några egna bilder. "Go figure", som amerikanerna säger.
Jag gillar er båda för övrigt
du är rolig du Martin, 27 år av yrkesfotograferande, dvs att jag har livnärt mig som fotograf i 27 år och mina bilder är publicerade i 1000tals sammanhang och du undrar varför jag inte har några bilder på fotosidan? Jag har ingen Facebooksida heller. Jag har därimot hållt kurser för företag och institutioner i konsten att scanna, betatestat scannerprogram, och deltagit i världens största scannergrupp där jag har visat tester av olika scannrar allt från billiga till dyra proscannrar.
Vad Stefan kan är väl dokumenterat även här på fotosidan och inte bara för oss fotografer som är med i SFF
Jag har alltså scannat film sedan början av 90talet , du Martin har nyss upptäckt att det finns scanner och film.
Att sedan läsa Daniel och att analog film tillsammans med en scanner är så mycket bättre än tex D3 vitnar om okunskap, att bli så förblindad över något nytt och som flertal av oss har lämnat pga att resultet oftast blev sämre . Resultet blir annorlunda och jag tycker det är kul att ni provar något som Stefan, jag mfl har hållt på med sedan lång tid och varför inte gå en scannerkurs hos Stefan?