street_tess
Avslutat medlemskap
Skulle vilja ha en digital kamera (ingen system heter det så? ). Alltså en sådan jag inte behöver köpa saker till.
Den skall vara hyffsat bra inget jätte flashigt och inte kosta så där jätte mycket. 3000 Kronor hur långt kommer man på det.
Skulle vilja ha en kamera att fota djur och sånt gärna på lite längre håll vill fota räven och rådjuren här hemma och mina hundar så klart. Det ska även gärna vara en kamera så jag kan ta kort på mina hundar när de springer det vore kul.
Skulle ju kunna gå upp i pris om det krävs, undrar bara hur långt man kommer på ca 3000-5000 kronor.
Sen undrar jag även vad dessa ord står för
megapixlar (hur mycket ska man ha, vad är bra och vad är inte).
Max Upplösning (är det då vad som är största utskrift formatet, blir de suddigt om man har större.
Upplösning ?????
Sensor ?
Optisk Zoom
Digital Zoom
Total Zoom
Filter gänga ?
Slutar tider ?
Frågade i en annan topic men är inte säker på att ajg skrev rätt, fick svar men blevinte klokare på det.
Någon som skulle kunna hjälpa mig, vill verkligen börja fotografer
Maila mig gärna på min mail [email protected]
Den skall vara hyffsat bra inget jätte flashigt och inte kosta så där jätte mycket. 3000 Kronor hur långt kommer man på det.
Skulle vilja ha en kamera att fota djur och sånt gärna på lite längre håll vill fota räven och rådjuren här hemma och mina hundar så klart. Det ska även gärna vara en kamera så jag kan ta kort på mina hundar när de springer det vore kul.
Skulle ju kunna gå upp i pris om det krävs, undrar bara hur långt man kommer på ca 3000-5000 kronor.
Sen undrar jag även vad dessa ord står för
megapixlar (hur mycket ska man ha, vad är bra och vad är inte).
Max Upplösning (är det då vad som är största utskrift formatet, blir de suddigt om man har större.
Upplösning ?????
Sensor ?
Optisk Zoom
Digital Zoom
Total Zoom
Filter gänga ?
Slutar tider ?
Frågade i en annan topic men är inte säker på att ajg skrev rätt, fick svar men blevinte klokare på det.
Någon som skulle kunna hjälpa mig, vill verkligen börja fotografer
Maila mig gärna på min mail [email protected]