ANNONS
Annons

Tips på fotoställen i tunnelbanemiljö

Produkter
(logga in för att koppla)

daz

Aktiv medlem
Jag undrar om folk här har lite tips på ställen i tunnelbanemiljö?

Nästa helg är det tänkt att jag ska fota en modell i tunnelbanemiljö, allt efter henns egna idér. Jag tycker det kommer bli skoj, men har dålig koll på bra ställen i tunnelbanesystemet då jag inte använder det speciellt ofta.

Så har ni lite tips på trevliga ställen så tas dom tacksamt emot..

/Danne

Liljeholmen har väl också pelare med blått ljus på perrongerna har jag för mig.
Har själv funderat på att fota lite där.

Bra länk!
Men Liljeholmen har nog byggts om sedan bilderna togs. Jag åkte förbi för ett par veckor sedan och perrongerna såg annorlunda ut.
Finns det info någonstans när de är tagna?

stefano skrev:
Ja, tänkte själv föreslå blåa linjen. Mörka färger med inslag av konst i neonförger typ gult etc.

Jag inte besökt alla stationer, men de jag varit på har behagliga dunkla färger, vilket kan underlätta vid belysning med blixt etc (minimala skuggor).

Ja Blå linjen är rik på konst.

Visst är Kungsträdgårdens t-bana ganska speciell? Lite antik stil, eller har jag fel? Sen har du ju de där himmelsblå kuberna som sticker upp ur golvet på Vreten (mot Tensta). Åtminstone vid Vreten misstänker jag att det är hiskeligt lysrörljus tyvärr.
Konstverket syns på den här länken även om det inte gör sig.
http://slottet.mine.nu/~bollman/tunnelbana/bla/vreten_plattform2.jpg

Sen gillar jag dessutom Universitetet på röda linjen med alla orden.

Tackar för alla förslag. Ska ta mig en titt på den där länken med bilder från alla stationer och se om man hittar några som kan vara lämpliga..

David Molarin: Kollade även på den där länken du gav mig och skickade in en ansökan så man slipper råka illa ut om dom kommer å gnäller när man håller på.

/Danne

mohei skrev:
Bra länk!
Men Liljeholmen har nog byggts om sedan bilderna togs. Jag åkte förbi för ett par veckor sedan och perrongerna såg annorlunda ut.
Finns det info någonstans när de är tagna?

Liljeholmen byggdes om fram till i höstas tror jag. Bilderna som Björn och Patrik tagit är från ´99.

Kan vara bra att fråga först ja, vet att SL är extremt kinkiga med filmande i T-banan. Har en kollega som blev bortsläpad av vakter när hon skulle filma ett inkommande tåg. SL är av förklarliga skäl väldigt måna om att inte få mer negativ publicitet. Stillbild är nog inte lika känsligt dock.

Tack för länken till kartan, en sån e ju bra att ha! Att jag inte tänkt på det själv...

Vaddå, blir de oroliga av blixtljus i underjorden? Råder det fotoförbud därnere, eller är det en myt?

Ja det gör det, t-banan är ju faktiskt inte allmän plats. Räkna med att du måste ha tillstånd för ALLT du ska göra som inte är just "åka med tåg och hänga på perrongen"

Det fotas ju friskt där ändå (alla kameramobiler, och alla turister), allt beror ju på hur mycket väsen man gör. Att bara tro att det går att rigga upp stativ och blixtar är nog lite naivt. Har själv knatat runt med systemkamera och fotat utan problem. Det går ju att vara smidig om man vill. :)

Eftersom jag stått där och frust så j***a många gånger när jag missat tåget/bussen mitt i natten, skulle i alla fall aldrig jag kunna plåta där utan att förlora förståndet... Rockig miljö dock, lite 80-tals Berlin över det...

Jag är varken stockholmare eller väl berest bland stockholms underjord, men gjorde en gång en resa ut till Bergshamra och tyckte miljön var lite häftig då det var som att kliva in i en gruva med bergsväggarna.

(om jag nu minns rätt.... var ett bra tag sedan)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar