Annons

Tidning för nybörjare, rekommenderas

Produkter
(logga in för att koppla)

MrGiant

Aktiv medlem
Som nybörjare inom fotografering så har man alltid en massa frågor.
Inför en tågresa igår köpte jag en tidning, FotoGuiden. Tyckte den var lite dyr, 129 kr eller så men eftersom den var för nybörjare så tänkte jag lika bra att köpa.

Efter att ha läst tidingen kan jag bara säga.
Alla som är nya inom foto borde köpa nummret som är ute nu!

Gav otroligt mycket förklaring på saker som man funderar på och hur sammband är mellan slutare, bländare, iso mm. Även en hel del tipps.

Vet bara att många av mina frågor blev besvarade och jag tror att många frågor som man ser i denna forumsdelen av oss nybörjare finns besvadade där.
Även tipps på lite fototeknik ock komponering av bilder fanns med.

Inte för att göra reklam men för oss nybörjare tror jag att detta är ett mycket klokt köp för att just ge lite grundläggande förklaringar.

Bara ett gott tipps och trevlig läsning så här i sommartider :)
 
passar på att slänga in ett annat exempel på bra fototidning, Photography Montly.
Brittisk fototidning som går att hitta på välsorterade pressbyråer, t.ex den i stora hallen på sthlms central.

dyr (ca 90 kr) men mycket bra läsning och djupare perspektiv än "10 tips för semesterfoto".
 
Jag tackar för tipset, och åkte direkt iväg och köpte FotoGuiden!

Lite trevlig semesterläsning!

Photography Montly får jag köpa senare då Coop inte har den tidningen, men den ska också inhandlas.
 
Visst var det mycket trevlig läsning som var skriven så man begriper det!

Skönt med en tidning, eller iaf ett nummer som beskriver precis det man ville.
Bara förklaringar och tipps och inte 1/3 med Photoshop tipps och sen annonser och test av proffsutrustning :).

Synd bara att formatet var som en tidning och inte mer som en bok...då hade man kunnat haft den liggande i fotoväskan...

Måste kolla in Photography monthly oxå.
 
Har själv prenumererat på FotoGuiden i några månader nu, har fått 3-4 nummer. Måste säga att jag är riktigt nöjd, framförallt är det precis det innehåll som man vill ha, guider och tips som man kan lära sig av. Och inte precis som redan sagts, en massa tester av kameror och annonser m.m.

Kan också varmt rekomendera denna tidning, måste även säga att det är väldigt mycket text i tidningen, tror den största jag fått var på 196 sidor!

Nån som undrar vart man kan få tag på den så kolla gärna http://www.firstfoto.se/fotoguiden/

//Markus
 
Inför en tågresa igår köpte jag en tidning, FotoGuiden. Tyckte den var lite dyr, 129 kr eller så men eftersom den var för nybörjare så tänkte jag lika bra att köpa.

Efter att ha läst tidingen kan jag bara säga.
Alla som är nya inom foto borde köpa nummret som är ute nu!

Gav otroligt mycket förklaring på saker som man funderar på och hur sammband är mellan slutare, bländare, iso mm. Även en hel del tipps.

Utan att ha läst FotoGuiden konstaterar jag att man för ytterligare 80 kr får en riktigt bra bok i ämnet, Kreativ exponering.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.