Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tid för att undvika skakningsoskärpa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hehe.....

Du får citera noggrannare om du har ambitionen att folk ska begripa vad du menar. Först citerade du hela stycket där bl.a. pixeldiskussionen finns eftersom du tycks undra vad den kommer ifrån. Nu hänvisar du till slutklämmen. Det gör ditt inlägg begripligt - och ett halvdussin tjafsinlägg här helt onödiga.

Det är många här på FS som tycker; thanks. Några tycker att deras tyckande är världens sanning; andra tycker efter fattig kunnande.........
När förstnämda katagori blir tagna med byxorna på knäna; då är hel*ete lös.
Vanligt dödliga inrömmer felsteg och lyssnar..............

Oooops; den var inte till dej Wilhelm..

Du får citera noggrannare om du har ambitionen att folk ska begripa vad du menar. Först citerade du hela stycket där bl.a. pixeldiskussionen finns eftersom du tycks undra vad den kommer ifrån. Nu hänvisar du till slutklämmen. Det gör ditt inlägg begripligt - och ett halvdussin tjafsinlägg här helt onödiga.

kan det vara så att jag har missuppfattat vad du egentligen menar i inlägg 39 ?

Senast ändrad:
Det är många här på FS som tycker; thanks. Några tycker att deras tyckande är världens sanning; andra tycker efter fattig kunnande.........
När förstnämda katagori blir tagna med byxorna på knäna; då är hel*ete lös.
Vanligt dödliga inrömmer felsteg och lyssnar..............

Oooops; den var inte till dej Wilhelm..

vem var det då ämnat till?

kan det vara så att jag har missuppfattat vad du egentligen menar i inlägg 39 ?

Ja det gjorde du att döma av ditt svar #42. För att citera mig själv i efterföljande inlägg #44:

Missförstod du mitt inlägg?

Lägg ner nu. Och sluta upprepa saker som alla är överens om när dom redan har sagts flera ggr. Eller ta det privat, vi har gjort det förut. Du besitter en hel del kunskap och erfarenhet - det vet jag - men många av dina inlägg är betydligt plumpare än de behöver vara. Om du vill ha respekt.

Till Hr. Risedal:

När någon missuppfattar vad du sejer; måsste du gå i dej själv.
Det är nemligen så, at okonsekvens ställer frågor......och frågeställaren har aldrig fel..

Sluta att använda ditt kunnande för att forsöka nedvärdiga dina motdebbatanter!.

det har aldrig varit min mening
att sedan jag möjligen har missuppfattat inlägg 39 är en sak med bl 11 från wfrank
vi tycks ju vara eniga om jag förstår saken rätt

Nnnnnjaaa; det är dina ord.....

........
vi tycks ju vara eniga om jag förstår saken rätt.....

Jag har inte sagt at dina ord är lag.
Jag har bara sagt att du har ett kunnande; men om du alltid har rätt är en annan sak.

Ett mynt har två sidor; det har kunnande oxå.
Den goda sidan av myntet är egentlig inte krona, men klave.......den sidan som visar värdet............

Är tanken för djup, Mikael? (jag kann pixelpeepa om det behövs)

Vänligen Emil A.

Nu tar jag på mig gnällhatten. :p

Jag förstår inte varför trådar som denna inte modereras. Ursprungsfrågan är behandlad för längesen och det enda som återstår är oändligt tjafs om något helt annat som kommer pågå i all evighet. Om man söker på frågor om skakningsoskärpa i framtiden kommer det upp trådar som är megalånga innehållandes onödigt (onödigt för den som letar efter slutartider/skakningsoskärpa) tjafs om helt andra saker. Några riktigt bra svar göms i raden av andra för tråden ointressanta svar. Fotosidan är det enda forum jag vet som tillåter sånt här.
Det tråkiga är att det bara verkar bli mer och mer...

Så, gnällhatten av, nu ska jag ut i regnet och fota blöta höstlöv.

Och ditt inlägg förde debatten framåt? Det finns faktist topics för de som har åsikter om hur man modererar sidan... Hård moderering är bara ett effektivt sätt att cencurera och döda forum och dessutom lockar det till sig personer som önskar att de blivit poliser snarare än folk som är intresserade av grundämnet som forumet behandlar. Här är tack och lov rätt ont om forumtroll och detta tack vare en varsam moderering.

Och ditt inlägg förde debatten framåt? Det finns faktist topics för de som har åsikter om hur man modererar sidan... Hård moderering är bara ett effektivt sätt att cencurera och döda forum och dessutom lockar det till sig personer som önskar att de blivit poliser snarare än folk som är intresserade av grundämnet som forumet behandlar. Här är tack och lov rätt ont om forumtroll och detta tack vare en varsam moderering.

Inte så noga om debatten går "framåt" alltid? Det kann ju vara at tidliga innsändare stävar bakåt :)

Exempelvis du "bengt-re" som i ditt inlägg här gnäller generellt...............debatten framåt?

Ursäkta /Emil

Ok, jag håller med om att jag uttryckte mig lite fel. Jag menar egentligen alla som tjafsar om allt onödigt mellan himmel och jord som inte berör trådstartarens fråga. Om det hade slutat tjafsas så behöver inget modereras. Fast när tjafset fortsätter tycket jag gott att man kan moderera hårdare men det verkar som att vi tycker olika där, vilket är helt ok. Att påstå att det tar död på forumet håller jag inte alls med om.
Jo, jag vet att jag håller på med precis det jag klagar på just nu så det behöver du inte påpeka. Det hade varit lite väl enkelt... ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar