Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Testrapporter D2X

Produkter
(logga in för att koppla)
Man får försöka se barsk ut. Hettar det till får man bana väg genom den galna pöbeln med D2X:an. Den är kravalltestad av japanska experter på närstrid, tårgas och vattenkanoner enligt säker källa (www.tv3.se).
 
Arleklint skrev:
Huvva, vem törs åka tåg med en D2X. Limosine med pansarglas - kan man få det?

den har ju inbyggd GPS så den borde var enkel att spåra om man skulle glömma den på tåget. SJ:s avdelning för upphittade effekter är inte vad den har varit efter avregleringen, jag har hört att som säljer upphittat gods för att få det att gå ihop..
 
ohls skrev:
kan du lägga upp lite testbilder då?

Tyvärr. Jag erbjöd fotosidan att en artikel om de första intrycken om D2X men de löser visst det på annat sätt. Så du får kolla i nästa nummer av Allt om Digitalfoto där min text är med.
 
froderberg skrev:
Tyvärr. Jag erbjöd fotosidan att en artikel om de första intrycken om D2X men de löser visst det på annat sätt. Så du får kolla i nästa nummer av Allt om Digitalfoto där min text är med.

Men du kanske kan avge några omdömen här på forumet?
 
David har varit på Cypern en vecka med en D2X, är på hemväg. Snart får vi lägga ut artikel och testbilder.
 
Sådär vill jag kunna säga på fiket i morgon.

- ”Vad gjorde du i helgen då”?

- ”Tja, inget särskilt, var utomlands en vecka med Nikons nya superkamera...”
 
Va ?

Intressant forum det här - om jag läste rätt så ber nån någon annan att "lägga upp testbilder" tagna med D2X !!

Om vi börjar med det elementära så kunde alla titta efter vad sin monitor klarar (dpi) och så borde vi alla kontrollera våra gammainställningar så de är lika eller var det ett skämt ? Eller spelar det egentligen nån roll - det kanske bara är kul att bläddra i spexen, tycka litet hit & dit och snacka teknik #D
 

Bilagor

  • agent snufkin at your service.jpg
    agent snufkin at your service.jpg
    26.8 KB · Visningar: 623
:eek:)

"Ja vill ha digitalt mellanformat (6x6) för jag behöver det!"
 

Bilagor

  • slick on tire.jpg
    slick on tire.jpg
    17.7 KB · Visningar: 580
Nu har väl David plåtast mest cykling med sin F5:a med "celluloidsensor" under veckan, men D2X:en har väl fått vara med på ett hörn och visat vad en går för också.

(Som påpekats är "testbilder" fel ord, exempelbilder är väl vad vi kan bjuda på och lite "hands on"-erfarenheter, detaljerad brusanalys och batteriets exakta livslängd lär andra räkna fram vad det lider...)
 
Nå just så ;o)

Vi har ju lärt oss leva med kromatisk abberration i metallisk reflex men det här är ganska häftigt egentligen ... crop / 1200 dpi =oD
 

Bilagor

  • mycket bra.jpg
    mycket bra.jpg
    19.4 KB · Visningar: 431
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.