Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Testrapporter D2X

Produkter
(logga in för att koppla)
Fotomange skrev:
Vilken jä..a tråd- totalt utsvävad på slutet, och alla mot Kim i början.

Inget ont om Kim, men av nån anledning så låter alltid hans/dina inlägg sura. :)

Det är många som skriver så av och till, även undertecknad. Jag har kollat lite vad det är som verka reta upp folk då väldigt ofta vissas inlägg ger upphov till sura långa replikbyten som snabbt sjunker till sandlådenivå.

- Korta kommentarer. Det är dåligt för det ger onyanserade inlägg som lätt misstolkas.

- Mästrande attityd

- Definitiva - "så här är det" - svar på frågor

- Avsaknad av lyhördhet, ingen försök att försöka förstå vad "motparten" menar eller kunde mena förrutom exakt de ord som skrivits.

- Medvetna missförstånd

- Envishet

- "Du skrev ju att..."-kommentarer.
 
Är det bara jag som tycker att den inte är knivskarp? eller kanske det är meningen att den ska vara lite softad...
 
mipert skrev:
Tusan också, jag kan inte bestämma mig för vilken av mina inspelade fotografprogram jag skall se...

Någon av de tre filmerna om Newton? Programmet om Weber, eller Avedon? Modefotograferna i Tokyo?
Dokumentären om Dawid kanske, eller Liebowitz...

Ähh, jag ser allihop.

Hoppas inte mipert råkar sätta på sin spis av misstag... :)
 
iSolen.se skrev:
Hmm, den tålde att skärpas lite, den kanske är obehandlad?

Fotografen var från Jaipur men modellen ser inte så indisk ut.
Det spekuleras friskt på Dpreview om att bilden är ett falsarium, alltså inte från en D2X.

Jag litar inte på något förrän det smäckas ut på Nikons hemsida...!
 
iSolen.se skrev:
Hmm, den tålde att skärpas lite, den kanske är obehandlad?

VA! Nog måste man väl kunna få en skarp bild direkt ur en så dyr kamera??? Annars tycker jag mycket synd om kommande köpare om man måste efterbehandla alla bilder...

Har svårt att tro att det är en äkta "Nikonbild" fastän det står så i spec. Alla bilder företagen själv tar brukar vara så gott som perfekta vad gäller SKÄRPA, ljussättning, komponering osv.
 
Aviator skrev:
VA! Nog måste man väl kunna få en skarp bild direkt ur en så dyr kamera??? Annars tycker jag mycket synd om kommande köpare om man måste efterbehandla alla bilder...

Har svårt att tro att det är en äkta "Nikonbild" fastän det står så i spec. Alla bilder företagen själv tar brukar vara så gott som perfekta vad gäller SKÄRPA, ljussättning, komponering osv.

Håller med. Som jag nämnde ovan, ska en fotograf från fattiga Jaipur ha tillgång till en D2X redan 2004-11-09? Och dessutom var inte modellen indisk.
 
...de som frykter problemer med høy oppløsning og DX-formatet bør forberede seg på en overraskelse. Vi føler NIkon har brukt tiden godt når de har utviklet D2x...

Jo, det låter intressant.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.