ANNONS
Annons

Testrapporter D2X

Produkter
(logga in för att koppla)
Omar skrev:
Hej

Sedan tror jag också att de som köper toppkamerorna inte är så benägna att kolla tester utan köper dem innan, ställer sig långt tidigare i kö. Där finns ändå inte så mycket att välja imellan om man vill ha en proffskamera. Börjar man med tex en Nikon D70 så vet man att man får en bättre kamera om man köper en D2X som är ett proffshus utan att ha läst någon test.

Annat är det med de billigare. Tex vill man börja fota digitalt med systemkamera och tänkt sig något mellan 5-20.000kr så finns det en hel del modeller att välja i mellan, därav är nog tester på dessa viktigare.

En tanke bara!

Hälsningar
Omar Brännström

Jag håller i stort sett med dig, resonemanget håller. Kan ändå tycka att D2X har ett stort nyhetsvärde och att det kunde ligga lite prestige i att komma ut med ett genomgripande test på ett hyfsat tidigt stadium. Tänker på Mattssons Foto i Lund som emellanåt lägger ut annonser i Sydsvenskan på riktigt dyra proffskameror. Lockar nog inte till så många oöverlagda spontanköp, utan fungerar nog mest som marknadsföring för butiken. Men hur som helst, blir kul när testet väl ligger ute på dpreview!

Hej

Håller med, tycker lite att Dpreview tappar lite den ledande rollen som digital sida med att de inte har släppt en test än på D2X. Testen är ju inte bara intressant för de som skall eller har köpt D2X utan även för de som vill se det senaste tekniken kan ge. Även de som har Nikons lägre modeller vill ju se vad märket kan prestera i proffsskiktet. Även för mig som tidigare Nikonägare och nu som Canonägare är en sådan test intressant fastän jag inte skall köpa den. Alltid intressant att läsa.

Förhoppningsvis dröjer det inte länge!

Hälsningar
Omar Brännström

Senast ändrad:
Håller med, tycker lite att Dpreview tappar lite den ledande rollen som digital sida med att de inte har släppt en test än på D2X.
De är definitivt ledande på antalet kameror som är testade, men jag tycker inte att dpreview verkligen ger ett bra helhetsintryck.

Därimot om man tuggar sig igenom både Dpreview för specar, Luminous Landscape för en mer personligt uppfattning och sedan typ Rob Galbraith eller Steves som en tredje part så får man ett relativt gott helhetsintryck.

Trevligts att läsa rent sådär tycker jag ändå Luminous Landscape är. Det finns MYCKET matnyttigt på den sidan, mer än vid en första anblick. Men det mesta rabblandet av specar slipper man vilket är jätteskönt.

Omar skrev:
Hej

Håller med, tycker lite att Dpreview tappar lite den ledande rollen som digital sida med att de inte har släppt en test än på D2X. Testen är ju inte bara intressant för de som skall eller har köpt D2X utan även för de som vill se det senaste tekniken kan ge. Även de som har Nikons lägre modeller vill ju se vad märket kan prestera i proffsskiktet. Även för mig som tidigare Nikonägare och nu som Canonägare är en sådan test intressant fastän jag inte skall köpa den. Alltid intressant att läsa.

Förhoppningsvis dröjer det inte länge!

Hälsningar
Omar Brännström

Jag träffade Phil Askey på senaste Photokina. Phil har en intention att göra så bra/rättvist ifån sig vad det gäller kamera tester.

Att utvärdera och ge en så rättvis bild som möjligt av vad en pro SLR kamera kan prestera tar mao tid.
Testen kommer när Phil aser att den är värd att släppas.

Mikael

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar