PhotoJoe
Aktiv medlem
Arleklint skrev:
Vi får tänka på att Canonkameror inte är så snabba
Det var ju nästan riktigt roligt Janne, hehe!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Arleklint skrev:
Vi får tänka på att Canonkameror inte är så snabba
Arleklint skrev:
Mycket snack och lite bilder... Ni är ju ett gäng som fått era kameror. Var är bilderna?
froderberg skrev:
Stör mig inte, jag plåtar.
Lovar att lägga upp bilder på tisdag. Hittills har jag tagit ca 6 GB med my preciousssss
Arleklint skrev:
Ja, 20D är ju inte den snabbaste. Eller så är det så att Canonisterna är slöa. Jag vet inte
/Janne *som gillar att pissa i myrstackar*
Ja och nej. Det går få RAW + svartvit JPEG, men alla bilder ligger i samma mapp, fast med olika filändelser.Linmajon skrev:
Hur är det, kan man plåta RAW samtidigt som den lägger en B/W jpg i en separat mapp på kortet??
LOL, länge brukade DSLR-folket (inte säker på om specifikt du gjort det) avvisa kompaktfolkets beröm av det svartvita läget med att de "minsann visste precis hur bilden såg ut i svartvitt ändå".Visserligen kan man fixa svartvitt hemma, men att se bilderna direkt i svartvitt på displayen är en kick. Dessutom kan man köra med olika filterinställningar. Rör man RAW-kan man alltid gå tillbaka till orginalfärginformationen.
He, om det var 4 kit Cyberphoto fick in kommer den som stog på plats #5 att bli glad. Jag avbokade ju min #3 plats häromdagen när jag fick min från Fotokungen där jag var #1. Dom fick dock bara 1 kit.Bra men dåligt när man hade plats 36 på Cyber. Så ni som bokat på Cyberphoto och fått kameran annanstans är väl söta och avbokar snabbt så att man får ett hus med nästa lass =)
Ja, vi har väntat i två år nu efter heta diskussioner om EVF eller inte, och det finns ännu ingen EVF som är ens i närheten att vara lika bra (dålig) som sökaren i ex. Canon 20D, men dagen kommer kanske...någon gång.wsaar skrev:
Vänta bara tills DSLRererna också får EVF eller åtminstånde LCD-display med realtidsbild då man kan se världen i svartvitt och komponera bilden så redan innan man tar den...
Linmajon skrev:
Hur är det, kan man plåta RAW samtidigt som den lägger en B/W jpg i en separat mapp på kortet??
geronimo13 skrev:
Hur känns kameran i handen jämfört med 10d + batterigrepp?
Har du någon länk till testet?hoynala skrev:
Läste en intressant test ( på lab ) där 20D slog ut MARK II i flera tester ( skärpa, bildkvalite mm. ) och nu betvivlar jag inte detta längre...
20D verkar vara en riktigt bra kamera. Men även jag skulle vilja se det testet - i DPreviews recension klagade man ju över skärpningsartefakter hos 20D i normalinställningen, jämfört med 1D mkII.hoynala skrev:
Läste en intressant test ( på lab ) där 20D slog ut MARK II i flera tester ( skärpa, bildkvalite mm. ) och nu betvivlar jag inte detta längre...
Det är riktigt skitväder här (händer ALLTID när jag skaffat en ny kamera eller ett nytt objektiv - ALLTID!). Eftersom jag föredrar naturfoto och inte har tillgång till någon studio så har det inte blivit mer än sunkiga testbilder än...A 1 skrev:
Är dom så usla eller är de så bra så ni inte vill lägga ut dom???
Det ha ju gått flera dagar, tacka vet jag KG , det kändess som man var med och hämtade Aette