interpix
Aktiv medlem
Inte om du handlar grejer som gör att du kan skriva in dig som NPS-medlem. Då har du en garanterad service-nivå. Med Pentax och andra som iofs kan bjuda till bra service så bygger den på ren good-will. Jag kollade lite på testbilder från K20D på Cyberphotos hemsida. Vet inte riktigt hur tillförlitliga de är, men ur brussynpunkt imponerar den inte särskilt. Nu finns det naturligtvis annat att bedöma men jag själv sätter brusförmågan högt i sammanhanget. Om jag framöver skulle överväga att köpa Pentax behöver de bättra på sig ungefär ett steg innan de känns intressanta.
Jag talade om förtur på nya produkter och har man inga levransproblem så är det ju inte specillet viktigt.
Brusfrågan är alltid intressant.Vet inte hur cyberphoto testat men K20 har brusreduceringen av i default läge i jpeg. I raw ser brusbilden ungefär ut som D300 i de bilder jag kunnat jämföra. De som byter från K10D tror jag upplever ungefär ett stegs förbättring med nya c-mos sensorn.
Nikon D700 är så klart i en klass för sig här och ytterligare ca 1.5 steg bättre.
Senast ändrad: