Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Technicdirekt.de

Produkter
(logga in för att koppla)

jjr99

Medlem
Hej,

Undrar om det finns någon som har beställt ngt från Technicdirekt.de.
Jag beställde en Minolta blixt för drygt två veckor sedan, när jag beställde fick jag direkt ett bekräftelsemail på ordern där dom skrev att ordern ska behandlas så fort som möjligt och efter det har jag inte hört ett ljud. Brukar det ta så här lång tid?????
 
Ja, det tar lite tid

Det tog mig tre 3,5 veckor innan jag fick min Minolta blixt från technikdirekt.
 
För ett år sedan beställde jag en videokamera och de sa att det tar 7-14 dagar, kameran var i min hand efter 6 dagar, så jag var mycket nöjd och imponerad.
 
jjr99 skrev:
Hej,

Undrar om det finns någon som har beställt ngt från Technicdirekt.de.
Jag beställde en Minolta blixt för drygt två veckor sedan, när jag beställde fick jag direkt ett bekräftelsemail på ordern där dom skrev att ordern ska behandlas så fort som möjligt och efter det har jag inte hört ett ljud. Brukar det ta så här lång tid?????

Jo, det tar tid, men grejorna brukar komma småningom. Tyvärr är deras affärsidé sannolikt den att de inte har något lager. Tyvärr är detta effekten av att vilja ha lägsta möjliga pris, då får man vänta...Det är dyrt med lager.

Våra svenska leverabtörer som Cyberphoto och Scandinavianphoto har båda fattat detta med information till kunden redan innan köpet om leveranstider och om varan finns i lager.

/Roland - handlar där klara besked lämnas innan beställning, så jag har ett avtal om leveranstidpunkt.
 
Beställde ett par objektiv för ett par veckor sen. Fick bekräftelsebrev på tyska men sen dess inte ett knyst. Vet inte vad de har för affärside med lager eller inte lager men den funkar inte på mig. Behövde det ena objektivet så jag köpte det igår här i Sverige. Betraktar köpet från Technikdirekt som hävt. Får väl se vad de tycker...
 
Snabba ryck

Jag beställde min Canon Powershot G3 på Technikdirect för ett år sedan.
Ringde först till kundtjänsten och frågade (på engelska) om de hade en sådan inne. Svaret blev nej och den skulle inte komma in i lager på några veckor.
Ringde en vecka senare och då hade de den inne. La beställningen via internet på torsdagen och kunde hämta ut det på posten på tisdagen efter. Betalning mot postförskott.
Jag var mycket nöjd med denna snabba betjäning samt att jag inte behövde handla med kort på nätet. Men vist verkar det som om de inte riktigt vet hur lagerstatusen är och hur den kommer att förändras framöver. Ring och kolla lite då och då
/Erik
 
Jag la en beställning på en Minolta Konica Dimage Z3 för en vecka sedan. Fick inget leveransbesked efter orderreg. Ringde och fick besked att det skulle levereras till deras lager idag.

Kollade åter idag och jag får info om att den inte kommer att komma till mig förräns om 12-14 dagar.

Jag makulerade ordern och beställde från Cyberphoto istället. De hade hunnit sänka priset och det är några hundralappar som skiljer nu - det tar jag gärna bara jag får kameran i min hand.
 
Har handlat några gånger där, alltid först kollat att varan finns hemma. Sen har det tagit 2-4 dagar innan grejjorna anlänt utan problem.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.