Annons

Tamron AF 70-200/2,8 Di Macro

Produkter
(logga in för att koppla)

RG

Avslutat medlemskap
Vad är det för motor i objektivet är det en gammal hederlig skränig eller snabb? Priset verkar lockande för en sådan optik. Tycker att 80-200 4,5-5,6 borde pensioneras och letar efter alternativ.
 
den drivs nog av huset,
själva tunnan ska vara av lättare material så den inte blir för tung att snurra runt.
 
inte canon kunnig,
-men canon har väl flera objektiv utan Usm motorn

Eddit,läste nu att iaf nikon får motor för de som har d40 modellen.
 
Någon som har läst någon recension på denna glugg?

Den låter ju minst sagt intressant om man läser Tamrons pressmedelande. Jag tror att den släpptes i måndags eller liknande.
Den finns att beställa på bhphotovideo.com för 699$ men är inte i lager.
 
På cyberphoto står det (beräknad) Mars/April för Canon och Juni/Juli för Nikon. 7255 Svenska riksdaler
 
Vifo skrev:
På cyberphoto står det (beräknad) Mars/April för Canon och Juni/Juli för Nikon. 7255 Svenska riksdaler
Hoppas det är en "usm/hsm/snabb af motor" i den. Ett 70-200 måste väl vandra en bra bit?
 
Robin Gyllander skrev:
Men de kan ju inte sälja en glugg utan af-motor till canon för då får man ju inte af?

Du fattar väl att den varianten har motor.. bara inte en usm/HSM/whatever... de lär ha samma sorts motor som i tex deras 17-50.

gillar din logik iaf..
 
ErlandH skrev:
Jag tänkte att eftersom du har en zoom med snarlikt brännviddsomfång så borde du veta ungefär hur "bra bit" det behöver "vandra".
Mitt 80-200 är ju bara 5,6 så det är ju inte lika ljusstarkt som 2,8.
 
Om du har en glugg med bländare 1,2 och en med 5,6 så måste ju af på 1,2 vara mycket mer precis pga utav det korta skärpedjupet som blir så därför måste af:en vara mer "utväxlad" och då tar det längre tid för den att ta sig igenom extrem mot extrem.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.