RG
Avslutat medlemskap
Hur kan den vara skarpare på ff?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Robin Gyllander skrev:
Hur kan den vara skarpare på ff?
paul innergård skrev:
Kan tipsa om att det på Cyberphotos sida framgår att Tamron kommer med en uppdaterad version med HSM-motor till Nikon. Skall visst vara tillgänglig någon gång under Juli månad. Nu börjar gluggen bli riktigt intressant på allvar. Optiskt verkar den vara i klass med det allra bästa, även om recensionerna varit lite blandade. jag hyser dock inga tvivel om att den är lika bra som originalen. Dessutom märkbart lättare. Lite sunkigt stativfäste, Men jag som aldrig använder stativ klarar mig bra ändå. Tror att jag rentav skulle plocka bort fästet.
Lowrider skrev:
Hur är det med HSM motor i objektivet på kameror med inbyggd motor? Används då objektivets motor o är det isf snabbare/tystare än samma objektiv utan HSM?
hw-tph skrev:
I t.ex. Nikon-fattning används HSM-motorn i objektivet även om det finns en autofokusmotor i huset. Huruvida det är snabbare eller tystare kan jag inte uttala mig om.
paul innergård skrev:
Kan tipsa om att det på Cyberphotos sida framgår att Tamron kommer med en uppdaterad version med HSM-motor till Nikon. Skall visst vara tillgänglig någon gång under Juli månad.
Ska ha ett 70-200, så nu är frågan , vilken är bäst Tamrom eller Sigma, läst alla diskussioner men får ju inga bra svar. Vet att Nikons egen är bäst men den har jag inte råd med.
Så till saken, Tamron eller Sigma, ska beställa nu...
tusenlappen som skiljer spelar mindre roll, samma med vikt å utseende.